امام جمعه موقت سنندج:

حضور آگاهانه در انتخابات موجب یاس دشمنان می شود

ماموستا حسینی گفت: باید با حضور آگاهانه و انتخاب اصلح‌ترین فرد در انتخابات ریاست جمهوری، موجب ناامیدی و یاس دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی شویم.

 امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و اظهار کرد: قوه قضائیه سیستمی مستقل، خدوم و دلسوز و مامن مظلومان است.

ماموستا سیداحسن حسینی با بیان اینکه خدمات خوبی از سوی دستگاه قضا به مردم ارائه می‌شود، گفت: ترویج ارزش‌های دینی، تلاوت قرآن، برپایی نماز جماعت، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغالزایی برای زندانیان از حرکات ارزشمندی است که امروز در این سیستم شاهد هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعه آینده روز برگزاری انتخابات و انتخاب سرنوشت چهار سال آینده کشور است، عنوان کرد: باید با مشارکت حداکثری در این همه‌پرسی مهم حضور داشته باشیم و دشمنان را ناکام کنیم.

امام جمعه موقت شهر سنندج عنوان کرد: امروز دشمنان تمام توان خود را برای جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات بکار می‌برند، باید با حضور آگاهانه و انتخاب اصلح‌ترین فرد که کارآمد، دارای تخصص، دلسوز و خادم مردم باشد موجب ناامیدی و یاس دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی شویم.

به گفته ماموستا حسینی، مشارکت حداکثری و آگاهانه ملت ایران در انتخابات پیش‌رو اقتدار و عزت کشور را افزایش و قدرت ما را در عرصه داخلی و خارجی افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که جامع شرایط هستند باید فعالانه و آگاهانه در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند، گفت: اگر امروز مشکلات اقتصادی وجود دارد نتیجه برخی سو مدیریت‌هاست رفع این مشکلات نیازمند همراهی و همدلی مردم و حضور آنها در عرصه سرنوشت‌ساز انتخابات و انتخاب شخص کارآمد است.

وی در بخش اول خطبه‌ها گفت: خداوند خطاب به پیامبر اسلام می‌فرماید به متوازعین، خاشعین، درستکاران و مردم‌داران مژده بده که دوست خداوند هستند و از آب کوثر خواهند نوشید.

ماموستا حسینی با عنوان اینکه عاشقان به پیامبر و افرادی که نماز را با خشوع و خضوع برپا می‌کنند از محبان خداوند هستند، گفت: افرادی که از مال و دارای خود در راه خدا انفاق و بخشش و به نیازمندان و محرومین کمک می‌کنند از دیگر کسانی هستند که مورد توجه خداوند و محبت باری تعالی قرار دارند.

وی با بیان اینکه باید فاصله خود را با نام یاد خداوند کم کنیم، افزود: انسان باید با نماز، رکوع و سجود و عبادت ارتباط خود را بخدا بیشتر و اصل مهم مردم داری و مردم یاری و خدمت به دیگران را مد نظر قرار دهند.

رسیدگی به ۵۰۷ هزار پرونده در سال گذشته

رئیس کل دادگستری کردستان هم پیش از خطبه‌ها اظهار کرد: یکی از دستگاه‌های پرمراجعه با حجم کاری زیاد، دستگاه قضایی و زیرمجموعه‌های آن است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی افزود: سال گذشته آمار پرونده‌های ورودی ۵۰۹ هزار مورد بود که ۵۰۷ هزار مورد آن در شعب دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه سال قبل هر قاضی در ماه به طور متوسط ۱۸۰ پرونده را بررسی کرده است، ادامه داد: در طول سه سال گذشته حدود ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های موجودی دادگستری کسر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.