استفاده از نمایشگر روی فرمان ممکن شد

شرکت آلمانی ZF که از تامین‌کنندگان مهم قطعات خودرو در سطح جهان به حساب می‌آید، نخستین نمایشگر روی فرمان را معرفی کرده است.

خودروسازان کم‌کم جایی برای قرار دادن صفحه نمایش در داخل خودرو‌ها پیدا نمی‌کنند. اما تامین‌کننده آلمانی ZF این مشکل را حل کرده است. این شرکت توانسته یک نمایشگر را در داخل فرمان خودرو جای دهد. در داخل نمایشگر روی فرمان همچنان کیسه هوا وجود دارد، اما دیگر نه از مرکز فرمان بلکه از لبه بالایی باز می‌شود.

انجام این کار، فضایی را در مرکز فرمان آزاد کرده است. طبق گفته ZF Lifetec، این فضا محیط لازم را برای قرارگیری «یک رابط کاربری شبیه گوشی هوشمند» مهیا کرده است. این شرکت به فکر قرار دادن یک صفحه نمایش مرکزی یا چند نمایشگر لمسی در فرمان خودرو است. انجام این کار آزادی عمل بیشتری به خودروسازان در طراحی فرمان بدون ایجاد اختلال در ایمنی می‌دهد. 

قابلیت‌های نمایشگر روی فرمان خودرو

تیم سازنده این پروژه توضیح می‌دهد که این طرح لزوماً نباید فقط شامل نمایشگر باشد، بلکه می‌تواند ترکیب یک سوئیچ چرخشی با سطوح لمسی را در خود جای دهد. ارائه فضای بیشتر به مهندسان برای استفاده از مرکز فرمان، امکان نصب حسگر‌های اضافی در خودرو‌های مجهز به سیستم رانندگی نیمه‌خودران را فراهم می‌سازد. ZF Lifetec می‌گوید سامانه تشخیص دست روی فرمان، که خودرو توسط آن متوجه می‌شود که حواس راننده به جاده است یا خیر، ایمنی را بهبود می‌بخشد.

اگر یک راننده فرمول ۱ نیستید که مجبور باشد هنگام مسابقه تنظیمات زیادی را انجام دهد، واقعاً نیازی به صفحه نمایش در فرمان خود ندارید. برخی می‌گویند که مهندسان به جای تلاش برای ایجاد نوآوری در فرمان، باید روی مناطق دیگری از خودرو تمرکز کنند.

با حضور پنل ابزار دیجیتال، سیستم چندرسانه‌ای، صفحه نمایش اضافی برای سرنشین جلو و نمایشگر هدآپ، خودرو‌های امروزی به اندازه کافی و حتی بیش از آن صفحه نمایش دارند. شاید زمان آن فرا رسیده که دکمه‌ها را برگردانیم، یا حداقل دسترسی به همه چیز از طریق صفحه نمایش را کاهش دهیم.

منبع: دیجیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار