نروژ: تشکیلات خودگردان در خطر فروپاشی در تابستان پیش رو قرار دارد

وزیر خارجه نروژ درباره خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری رود اردن هشدار داد.

پس از حمله هفتم اکتبر حماس به دشمن صهیونیست که ضربات دردناکی به این رژیم وارد ساخت، افراطی گرایان در کابینه ائتلافی نتانیاهو به دنبال تشدید فشار‌ها بر تشکیلات خودگردان فلسطین و فروپاشی آن با هدف تسلط دوباره تل آویو بر کرانه باختری بودند؛ موضوعی که نگرانی‌های بین المللی را به همراه داشته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسپین بارث اید، وزیر خارجه نروژ امروز (دوشنبه) با هشدار درباره پیامد‌های قطع بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد این تشکیلات در ماه‌های آتی در خطر فروپاشی قرار دارد. 

وی در این باره گفت: شرایط برای تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار وخیم است. ما با این تشکیلات روابط نزدیکی داریم به ما هشدار داده اند که احتمال دارد در تابستان پیش رو دچار فروپاشی شوند. 

این مقام ارشد نروژی با اشاره به تبعات سنگین وقوع این اتفاق، تاکید کرد: در صورت فروپاشی تشکیلات خودگردان، شاهد شکل گیری غزه‌ای دیگر خواهیم بود که می‌تواند برای همه از جمله شهروندان صهیونیست وحشتناک باشد. 

اسپین بارث اید اصلی‌ترین دلایل فروپاشی تشکیلات خودگردان را عدم تامین بودجه این تشکیلات، ادامه خشونت‌ها در کرانه باختری، و عدم اجازه به ۵۰۰ هزار فلسطینی برای کار در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد. 

بتزالل اسموتریچ، وزیر افراط گرای اقتصاد رژیم صهیونیستی به دلایل واهی از واریز بودجه حاصل از عواید مالیاتی در کرانه باختری که باید به حساب تشکیلات خودگردان برای بودجه عمومی ریخته می‌شد را متوقف ساخته و بر تشدید فشار‌ها بر این تشکیلات تاکید دارد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، نروژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
باید به تشکیلات استینگر و جاولین بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اتفاقا بنفع فلسبطینی هاست
محمود عباس صهیونیست که. بعنوان سوپاپ خطر عمل میکند
و سازشکار و در اصل نماینده صهیونیست ها در فلیسطین
است .به زباله دان تاریخ می پیوندند .
آخرین اخبار