جزئیات معافیت کشاورزان گلستانی از قطعی برق با نصب پنل خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: اگر کشاورزان ۸۰ درصد نیاز مصرفی خود را از طریق برق تجدیدپذیر و با نصب پنل خورشیدی تامین کنند از مدیریت مصرف در روز‌های اوج بار معاف شده و از لیست خاموشی خارج می‌شوند.

موسوی گفت: هزینه ساخت یا نصب پنل خورشیدی به طور متوسط برای تولید هر کیلووات برق، ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: با این روش، کشاورزان می‌توانند برای معافیت از مدیریت مصرف در اوج بار، با استفاده از این ظرفیت و تا ۸۰ درصد توان مورد نیاز خود را، نیروگاه نصب کنند تا برق آنها در دوره اوج بار برق و طی چهار ماه قطع نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه برق تولیدی کشاورزان استان حتی در طول هشت ماه خریداری خواهد شد، گفت: تحقق این امر نیازمند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است که در صورت حمایت لازم، برای کشاورزان منبع درآمد دوم ایجاد خواهد شد و آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

موسوی تاکید کرد: با اتصال این پنل‌ها به شبکه سراسری، امکان خرید برق تولیدی به صورت تضمینی در مدت ۲۰ سال یا عرضه آن در بورس انرژی فراهم می‌شود که این امر درآمدی پایدار و مطمئن برای کشاورزان به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه از همه مشترکان گلستانی خواست مدیریت بهینه مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند تا همچون دو سال گذشته تابستان بدون خاموشی را تجربه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به گلایه برخی مشترکان گلستانی از صدور قبوض نجومی برق افزود: گلستان حدود ۸۷۰ هزار مشترک برق دارد که سالانه ۱۲ دفعه برای این تعداد مشترک قبض صادر می‌شود و گاهی اوقات ممکن است در صدور قبض خطا و اشتباهی پیش بیاید که این افراد می‌توانند با مراجعه به شرکت برق پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

موسوی با بیان اینکه ایرادات به وجود آمده در قبوض مشترکان برق قابل پیگیری و اصلاح است، افزود: طبق اعلام وزیر نیرو اگر مصارف برق متعارف و در حد الگو باشد افزایش قابل توجه تعرفه نخواهیم داشت، اما اگر مصرف برق ۲ برابر الگو باشد تعرفه قبض برق افزایش می‌یابد.

 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.