چین در حال توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای جدید است

یک وب سایت نظامی فاش کرد چین درحال توسعه زیردریایی‌های جدیدی است که قابلیت هسته‌ای شدن را نیز دارند.

وب سایت Navy Recognition که متخصص در امور نظامی است، گزارش داد که چین در حال توسعه نسل جدیدی از زیردریایی‌های هسته‌ای نظامی چند منظوره است.

براساس گزارش ار تی، این وب‌سایت اعلام کرد که برخی از صفحات رسانه‌های اجتماعی چین اخیرا تصاویری را منتشر کرده‌اند که مدلی از جدیدترین زیردریایی هسته‌ای چند منظوره تیپ ۰۹۳B مجهز به پرتابگر‌های موشکی عمودی را نشان می‌دهد.

به گفته این سایت، زیردریایی‌های جدید نسخه‌های ارتقا یافته زیردریایی‌های تیپ ۰۹۳ خواهند بود که گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که ارتش چین شش فروند از آن را دارد و طول هر زیردریایی ۱۰۷ متر است و جابجایی آب آن معادل ۶ هزار تن است. همچنین مجهز به اژدر و ضد موشک برای کشتی‌های با برد ۳۰۰ کیلومتر است.

کارشناسان شرکت Navy Recognition بر این باورند که زیردریایی‌های جدید ممکن است به موشک‌های بالستیک ضد کشتی جدید YJ-۲۱ مجهز شوند و این موشک‌ها در آینده به سلاح اصلی ناوشکن‌های چینی تیپ ۵۵ تبدیل خواهند شد.

 برخی از وب سایت‌ها نشان دادند که هر یک از زیردریایی‌های جدید تیپ ۰۹۳B، طولی به اندازه ۱۲۶ متر، عرض آن ۱۱ متر، توانایی جابجایی آب آن معادل ۶۲۰۰ تن دارد و می‌تواند با سرعت ۳۰ گره دریایی حرکت کند. همچنین مجهز به موشک‌هایی با برد ۲۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که روز گذشته خبرگزاری رویترز فاش کرد چین درحال ساخت راکتورهای جدید هسته‌ای است، به همین دلیل آمریکا ۱۵ سال از این کشور در فناوری انرژی هسته‌ای عقب افتاده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار