روسیه آمریکا را به گرفتن انتقام تهدید کرد

در پی حمله کی‌یف به خاک روسیه با اجازه آمریکا، مسکو تهدید کرد که انتقام کودکانی را که در این حمله کشته شدند از آمریکا خواهد گرفت.

کرملین مسئولیت حمله اوکراین به شبه جزیره کریمه را با موشک‌های اتکمز آمریکا که به کشته شدن حداقل چهار نفر و مجروح شدن ۱۵۱ نفر دیگر انجامید، به طور رسمی به آمریکا نسبت داد و با فراخواندن سفیر این کشور در مسکو به واشنگتن اخطار داد انتقام خواهد گرفت.

براساس گزارش القدس العربی، جنگ در اوکراین بحران در روابط روسیه و غرب را تشدید کرده است و مقامات روسی گفته‌اند که درگیری وارد خطرناک‌ترین تشدید خود تا به امروز شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دیروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: شما باید از سخنگویان مطبوعاتی من در اروپا، به ویژه در واشنگتن بپرسید، چرا دولت‌های آنها کودکان روسی را می‌کشند؟

به گفته مقامات روسی، در حمله روز یکشنبه در سواستوپل حداقل دو کودک کشته شدند. مردم از ساحلی در نزدیکی سواستوپل در حال فرار دیده شدند و برخی از مجروحان روی صندلی‌های ساحل حمل شدند. کی‌یف در مورد این حمله اظهار نظری نکرد، اما ادعا کرد با حمله به ساحل غیرنظامیان را هدف قرار نداده است.

روسیه در ادامه تاکید کرد که آمریکا به اوکراین تسلیحات داده و ارتش آمریکا هدف را شناسایی و داده‌های لازم را ارائه کرده است. وزارت خارجه روسیه لین تریسی، سفیر آمریکا را احضار کرد و به او اطلاع داد که واشنگتن یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته و در واقع به یک طرف درگیری تبدیل شده است و این قطعا با اقدامات تلافی جویانه همراه خواهد بود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: تریسی گفت که واشنگتن از هرگونه از دست دادن جان غیرنظامیان متاسف است و در حال ارائه سلاح به اوکراین است تا بتواند از حاکمیت سرزمین خود، دفاع کند.

چارلی دیتز، سخنگوی پنتاگون نیز در این خصوص گفت: اوکراین تصمیمات هدف گیری خود را می‌گیرد و عملیات نظامی خود را انجام می‌دهد.  

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بار‌ها در مورد جنگ گسترده‌تری که بزرگ‌ترین قدرت‌های هسته‌ای جهان را درگیر می‌کند، هشدار داده است، اما او می‌گوید که مسکو خواهان درگیری با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به رهبری آمریکا نیست.

با این وجود پسکوف در پاسخ به سوالی در مورد واکنش روسیه به حمله به شبه جزیره کریمه گفت: دخالت آمریکا در جنگ که منجر به کشته شدن شهروندان غیرنظامی روسیه می‌شود و این اتفاق باید عواقبی داشته باشد. دقیقاً کدام انتقام؟ زمان نشان خواهد داد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۳
جنگ جهانی سوم شروع نکنند بیخیال نمیشن این بشر دو پای مغرور و نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۳
بهترین انتقامی که روسیه از امریکا بگیره دادن سوخو ۳۵ و سوخو ۵۷ پکفا به ایرانه اونم تعداد بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۳
روسیه شرق دیروز نیست، اما آمریکا همچنان دولت شوم دیروز است و مبدأ اغلب نکبتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۳
روسیه و مزدورانش حرامزاده ترین هستند و بدبخت کسانی که از روسیه حمایت و پیروی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۳
تجاوز کننده به خاک اوکراین مثل متجاوز به خاک ایران است
اگر باب شود بقیه کشور ها هم قلمرو گسایی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۳
بیچاره وفلک زده کسانی هستن که به نوکری غرب دل خوش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۳
کثیفترین ابرقدرت روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۳
امریکای جنایتکار را نمیبینید که چهل هزار نفر را در غزه کشت غربگداهای خود فروخته چشمشان را بر روی واقعیت میبندند نه اینکه روسیه کشور بااخلاقی است ولی غربی ها بمراتب در حال حاضر جنایتکار ترین کشورها هستن بخصوص امریکا وانگلیس کفتار صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۳
روس خودش بزرگ ترین قاتل بچه هاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۳
بزرگترین بچه کش اربابت اسرائیله
آخرین اخبار