پرداخت ۲۹ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال تسهیلات در آذربایجان شرقی

 معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: در سال ۱۴۰۲ قسمت عمده تسهیلات تکلیفی پرداختی استان یعنی حدود ۲۹ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال با نرخ چهار درصد پرداخت شد.

عابدینی گفت: دولت به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحد‌های تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌هایی تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید هر ساله در قالب تبصره‌های بودجه مبالغی را جهت تلفیق با منابع بانکی و پرداخت تسهیلات ارزانتر و آسانتر نسبت به تسهیلات عادی بانک‌ها در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سال گذشته مبلغ ۳۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که از این رقم مبلغ ۷ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مبلغ ۱۳ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال از محل جزء ۳ بند (ب) و ۱۶ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال نیز از محل جزء ۴ بند (ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: دو رقم اخیر عمدتاً در حمایت از اشتغال قشر آسیب پذیر و نیز اشتغال مناطق روستایی و محروم بوده است.

وی اعلام کرد: به دلیل محدودیت‌های بودجه در کشور تمام منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از جمله اعتبار جزء۱ و ۲ بند (ب) تامین و پرداخت نشده است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در راستای وظایف قانونی خود پیگیر دریافت این اعتبارات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار