افزایش ۷۰ درصدی تلفات غیرنظامیان در ۲۰۲۳

سازمان ملل اعلام کرد تعداد تلفات غیرنظامیان در درگیری‌های جهانی در سال ۲۰۲۳، ۷۲ درصد افزایش یافته است.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از نسبت زنان و کودکان در میان قربانیان سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که تعداد تلفات غیرنظامیان به دلیل درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان در سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش النشره، ترک در افتتاحیه پنجاه و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد توضیح داد: داده‌ها نشان می‌دهد که درصد زنان کشته شده در سال ۲۰۲۳ دو برابر و درصد کودکان سه برابر شده است.

در همین راستا ساعتی پیش وزارت بهداشت فلسطین در غزه در تازه‌ترین آمار خود، تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۷ هزار و ۳۴۷ تن اعلام کرد. از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرده، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
سازمان ملل فقط شمارش بلد است دیگر هیچ (مردم غزه اینهمه از کودک وزن ومردان بی سلاح و بیگناه وبی پناه قتل عام کردند ) اما سازمان ملل میگوید حماس خشن عمل کرده این حرکت سازمان ملل از ترس دیکتاتورهای غربی است یا قطع شدن جیره آنها
آخرین اخبار