شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تکمیل بیش از ۱۰۰ پروژه نفت و گاز با اتکا به سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم

نماینده مجلس گفت: در دولت شهید رئیسی ۲۸ و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز رخ داد و بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام تکمیل شد.

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه رشد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز گفت: یکی از کارکرد‌های خوب دولت سیزدهم ارتباط بسیار خوب در حوزه انرژی با کشور‌های منطقه و جهان بود و نتیجه این تعاملات خوب عضویت ایران در پیمان شانگهای و همچنین عضویت در بریکس است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ارتباطات چند جانبه‌ای با کشور‌های مختلف همسایه برقرار کرد، افزود: دولت شهید رئیسی با اقدامات و زمینه‌سازی‌های انجام شده در حوزه نفت و گاز باعث شد که ما در این حوزه با رشد روبرو شویم و اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد شاهد رشد بیشتر در صنعت نفت و گاز می‌بودیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: کشور ما ناچار است که در حوزه نفت و گاز و ارتقای تکنولوژی و افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه تلاش کند. تجربه نشان داده که سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز نیازمند کمک کشور‌های خارجی است و ما باید از سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی در حوزه نفت و گاز استفاده کنیم و در همین جهت بود که در دولت شهید رئیسی ۲۸ و نیم میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی در صنعت نفت و گاز رخ داد و با اتکا به این سرمایه‌گذاری شاهد تکمیل بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام نفتی و گازی بودیم.

شریعتی اندراتی افزود: دولت آینده باید در زمینه رشد و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی تلاش بیشتری داشته باشد و همکاری‌های ما با کشور‌های همسایه ارتقا پیدا کند در غیر این صورت ما از کشور‌های نفت‌خیز منطقه عقب می‌مانیم و در حوزه بهره‌برداری از مخازن مشترک نیز آسیب خواهیم دید به همین دلیل نیازمند رشد و توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستیم.

وی بیان کرد: افزایش فروش نفت و گاز نتیجه همین اقدامات فعال در حوزه انرژی در دولت سیزدهم است. وقتی توسعه زیرساخت‌ها با کمک سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود می‌توانیم به میزان بیشتری نفت و گاز استخراج و به فروش برسانیم و این امر منجر به افزایش درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت و گاز می‌شود و در نهایت منجر به توسعه اقتصاد انرژی در کشور می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد تجارت گاز سی ان جی بودیم و میزان فروش نفت و گاز به حدی ارتقا پیدا کرد که ذخایر نفت ذخیره شده بر روی شناور‌های روی دریا به اتمام رسید.

شریعتی اندراتی تصریح کرد: توسعه تجارت انرژی با همسایگان در دولت سیزدهم با وجود پابرجا بودن تحریم‌ها بود که عملیاتی شد درواقع در این دولت شاهد بازطراحی در حوزه تجارت انرژی بودیم و از همان ابتدا نیز نگاه به همسایگان مدنظر و در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم قرار گرفته بود که باعث شد در این حوزه انرژی با فتح باب‌های زیادی روبرو شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۴ تير ۱۴۰۳
وقتی میگین صد پروژه اقلا" یه لیست هم از این پروژه ها منتشر کنید تا برای مردم بیشتر معلوم بشه چقدر راست میگین وگرنه که شما بجای صد پروژه می تونین بگید هزار پروژه کی به کیه؟!!
آخرین اخبار