قانونگذار آلمانی: پناهندگان اوکراینی کار کنند یا به کشورشان بازگردند

«الکساندر دوبرینت» قانونگذار آلمانی گفت پناهندگان اوکراینی باید یا در آلمان شغل پیدا کنند یا به مناطق امن اوکراین بازگردند.

 دوبرینت روز در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی بیلد بر اهمیت ادغام پناهندگان در نیروی کار آلمان برای کاهش بار نظام رفاه اجتماعی در این کشور تاکید کرد.

او استدلال کرد: کمک‌های اجتماعی ارائه شده به پناهندگان اوکراینی در آغاز جنگ یک اقدام اضطراری و کمک سریع بود اما اکنون تمایل اوکراینی‌ها برای یافتن کار را کاهش داده و بسیاری از آنها را در سیستم رفاهی نگه داشته است.

او همچنین پیشنهاد کرد: کسانی که مایل به کار کردن نیستند باید به فکر بازگشت به اوکراین باشند، شاید در آنجا فرصت‌هایی برای کمک به بهبود اوضاع سرزمین خود بیابند.

پیش از این، حزب دموکرات آزاد از شرکای دولت ائتلافی آلمان گفته بود: پول مالیات‌دهندگان دیگر نباید برای تامین مالی بیکاران استفاده شود بلکه باید اطمینان حاصل کنیم که مردم شغل پیدا می‌کنند.

قانونگذاران و رسانه‌های اپوزیسیون آلمان دی ماه گذشته از دولت این کشور خواستند نسبت به سیاست‌های مهاجرتی خود در قبال اوکراینی‌های ساکن این کشور تجدید نظر کند. آنها اعلام کردند دولت باید پناهندگان را مجبور به بازگشت به کشورشان کند.

اعضای اپوزیسیون آلمان استدلال می‌کنند که کشورشان با مشکلات تامین هزینه‌های مهاجران روبرو است و آنها باید برای جنگ با روسیه به کشورشان فرستاده شوند.

مارکو بوشمان وزیر دادگستری آلمان پیشتر اعلام کرد که برلین اوکراینی‌ها را مجبور به بازگشت به کشور خود نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۴ تير ۱۴۰۳
خب بهشون کار بدین
آخرین اخبار