ایجاد مرکز حامی ویژه حمایت از زنان و فرزندان در دادگستری میبد

رئیس دادگستری میبد گفت: مرکز حامی برای حمایت از زنان و فرزندان آسیب دیده با پشتوانه قضایی در دادگستری میبد ایجاد شده است.

مرتضی حداد زاده رئیس دادگستری میبد در جمع اصحاب رسانه میبد، با اشاره به ایجاد مرکز حامی در دادگستری شهرستان میبد گفت: مرکز حامی با حضور مشاوران حقوقی، مذهبی و روانشناسی برای حمایت از زنان و فرزندان آسیب دیده با پشتوانه قضایی ایجاد شده است.

وی، استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه‌های اجتماعی فراگیر در جهت تبین آسیب‌ها و آموزش مسائل حقوقی را اثر گذار خواند و افزود: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری است و پیشگیری جز با شناخت آسیب‌ها و آموزش از طریق شبکه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های رسانه‌ای محقق نمی‌شود.

رئیس دادگستری میبد، خانواده را یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضا خواند و گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه‌های اجتماعی دربحث حقوق خانواده و آسیب‌های زوج‌ها و فرزندان راهکار‌هایی را برای آگاه سازی این قشر ارائه کنیم. حدادزاده تصریح کرد: بعد از مطالبه وجه که ناشی از اختلاف حساب‌ها است، دومین موضوع دعاوی ما خانواده و مطالبه نفقه و مهریه است. وی گفت: در یکسال منتهی به تیرماه ۱۴۰۳، ۳۲ هزار پرونده وارد دادگستری شهرستان میبد شده است که بیش از آن خروجی داشته ایم که حکایت از زحمت و تلاش فراوان همکاران دارد.

چمران بهارلوئی دادستان میبد هم با اشاره به روند تشکیل پرونده در محاکم قضایی گفت: هزار و ۱۶۰ پرونده تصافات، هزار و ۱۷۰ پرونده ضرب و جرح، حدود ۷۲۵ پرونده کلاهبرداری و یک هزار و ۱۰۰ پرونده سرقت از پرونده‌هایی است که در طول یکسال گذشته تاکنون در دادگستری میبد تشکیل شده است. بهارلویی، عدم آگاهی افراد نسبت به روند رسیدگی به پرونده ها، را از مشکلات دادگستری عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.