شهریه مدارس غیردولتی باید از فوق برنامه، جداسازی شود

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: میزان شهریه آموزشی پرورشی مدارس باید از فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب و پوشش دانش آموزی تفکیک و جداسازی شود.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در چهل و هفتمین نشست تخصصی شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و شهید جمهورآیت الله رئیسی و عرض تبریک به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت وعید سعید غدیر خم، با تاکید بر نظارت و اعمال صحیح شهریه در مدارس غیردولتی طبق قوانین موجود گفت: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم و حضور در سازمان بر شفاف سازی و برخورد با رانت وفساد و هرگونه حواشی تاکید داشته، از این رو در خصوص شهریه مدارس نیز این را اصل قرار داده و میزان و نحوه تعیین شهریه در شفافیت کامل به سرانجام رسیده است.

به گفته محمودزاده امسال برای اولین بار به صورت کامل شهریه مدارس بر اساس ماده ۱۵و۱۶ و سیاست‌های اعلامی شورای نظارت در سامانه اطلاع‌رسانی شد.

وی به متناسب‌سازی شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: شهریه برخی از مدارس پایین‌تر از کف بود که از این‌رو آموزش و پرورش به منظور ادامه فعالیت کیفی در این دسته از مدارس متوازن‌سازی شهریه را با رعایت شاخص‌ها و الگوی تعیین نرخ شهریه انجام داد و تاکنون این فرآیند در بیش ۱۶ هزار مدرسه و ۵۰۰ منطقه آموزشی کشور به مرحله نهایی رسیده است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه باید با تشریح عملکرد و اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب پیرامون شفاف‌سازی جزییات شهریه‌ها انجام پذیرد عنوان کرد: میزان شهریه آموزشی پرورشی مدارس باید از فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب و پوشش دانش آموزی تفکیک و جداسازی شود زیرا این موارد زیر نظام شاخص شهریه‌های مدون آموزشی محسوب نمی شود و باید خانواده‌ها را نسبت به این امر آگاه کرد تا ابهامی در خصوص شهریه مدارس نداشته باشند.

معاون وزیر درباره بازدید و نظارت مستمر ارزیابان از عملکرد آموزشی، پرورشی و مالی مدارس و مراکز غیر دولتی، ادامه داد: بازرسان باید همه موارد فوق را با دقت و موشکافانه نظارت کنند و تخلفات احتمالی را جهت اعمال مقررات گزارش دهند.

محمودزاده با اشاره بازه زمانی در نقل و انتقال ملکی مدارس استیجاری، ضرورت تسریع در ابلاغ بخشنامه استقرار را مورد تاکید قرار داد و افزود: موسسان و مدیران مدارس به جهت تکریم خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید با رعایت مبانی قانونی نسبت به تسهیل در امور مردم اقدام کنند.

معاون وزیر با تاکید بر گزینش و توانمندسازی نیروی انسانی مستقر در مدارس غیردولتی ادامه داد: بکارگیری نیروی‌های فاقد گزینش و غیر همجنس در مدارس ممنوع است و ادامه فعالیت معلمان و مربیان منوط به شرکت در دوره‌های توانمندسازی و اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود.

محمودزاده با اشاره به سه عنصر تسهیل، تسریع و تکریم مراجعان که جزو تاکیدات رئیس جمهور شهید بود، عنوان کرد : تقاضای اداری ارباب رجوع باید با دقت وسرعت درچارچوب قوانین ومقررات انجام شود، از همه کارکنان این انتظار وجود دارد تا با اهتمام نسبت به تسریع در انجام درخواست‌های مراجعان و رفع مشکلات فرایندی و اخذ شناسه و مجوزها درحداقل بازه زمانی ممکن مبادرت ورزند.

وی به اجرایی‌سازی طرح مدرسه تراز براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : مدارس و مراکز باید با کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در چارچوب سند تحول و در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش‌آموزان و فراگیران برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.