یون معاهده روسیه و کره شمالی را «نابهنگام» خواند

رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی سالگرد جنگ کره توافقنامه روسیه و کره شمالی را «نابهنگام» عنوان کرد.

به گزارش یونهاپ، یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که معاهده دفاعی امضا شده بین روسیه و کره شمالی «نابهنگام» است.

یون در سخنرانی به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره تاکید کرد «اخیراً کره شمالی از اقدامات تحریک آمیز و غیرمنطقی همچون توزیع بالون‌های زباله دریغ نکرده است. هفته گذشته یک معاهده همکاری راهبردی جامع با روسیه امضا کرد و وعده تقویت همکاری‌های نظامی و اقتصادی را داد. 

کره شمالی قبلاً هشدار داده بود که در واکنش به توزیع اعلامیه‌های ضد کره شمالی «مقدار زیادی کاغذ توالت و زباله» ارسال خواهد کرد.

وی گفت: «این‌ها چیزی نیست جز اقدامات نابهنگام و مغایر با پیشرفت تاریخ» و او افزود که ارتش کره جنوبی آمادگی ثابت خود را حفظ خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که کره شمالی تحت هیچ شرایطی جرات به چالش کشیدن کره جنوبی را نخواهد داشت و با قاطعیت به هرگونه تحریک از شمال پاسخ خواهد داد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، توافق نامه‌ای را در مورد مشارکت راهبردی جامع بین کشور‌ها امضا کردند. بر اساس این سند، روسیه و کره شمالی توافق کردند که در صورت تجاوز به یکی از آنها، کمک فوری متقابل ارائه کنند. در صورت بروز چنین تهدیدی، طرفین در مورد اقداماتی برای هماهنگ کردن مواضع و اطمینان از همکاری برای از بین بردن آن توافق خواهند کرد.

سئول پس از آن سفیر روسیه را در مورد توافقنامه راهبردی اخیر میان روسیه و کره شمالی احضار کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار