پنتاگون: به دنبال یافتن راهکاری دیپلماتیک میان حزب الله و اسراییل هستیم

وزیر دفاع آمریکا از تلاش واشنگتن به منظور یافتن راهکاری دیپلماتیک برای حل اختلاف میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خبر داد.

رژیم صهیونیستی گرچه تمرکز اصلی خود را بر جنگ غزه متمرکز ساخته است، اما جبهه شمالی این رژیم با لبنان اکنون به کابوسی برای مقامات صهیونیست بدل شده است. حملات موشکی حزب الله و ناتوانی تل آویو در دفع آن بیش از ۶۰ هزار شهرک نشین صهیونیست مستقر در مرز لبنان را آواره ساخته، موضعی که مقامات صهیونیست آن را برنمی تابند و برای حزب الله خط و نشان می‌کشند. 

به گزارش الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) پیش از آغاز جلسه با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پنتاگون، اعلام کرد: جنگ همه جانبه میان اسراییل و حزب الله می‌تواند ویرانگر باشد. از این رو، واشنگتن به دنبال یک توافق دیپلماتیک برای حل و فصل مسئله و بازگشت غیرنظامیان دو طرف به خانه‌های خود در دو سوی مرز است. 

آستین در ادامه با تلاش برای مقصر نشان دادن حزب الله و جانبداری از تل آویو، افزود: اقدامات تحریک آمیز حزب الله می‌تواند باعث کشیده شدن اسراییل و مردم لبنان به یک جنگ شود، موضوعی که هیچ کدام از طرفین آن را نمی‌خواهد. 

وی بدون اشاره به اقدامات صهیونیست‌ها در ترور مقامات حزب الله و نقض هوایی لبنان، خاطر نشان کرد: وقوع جنگ همه جانبه می‌تواند برای لبنان ویرانگر باشد و غیرنظامیان لبنانی و صهیونیست را در خطر کشته شدن قرار دهد. دیپلماسی با اختلاف بهترین راهکار برای جلوگیری از تشدید تنش هاست. از این رو، ما به فوریت به دنبال یافتن یک توافق دیپلماتیک برای بازگرداندن آرامش به مناطق مرزی هستیم. 

یوآو گالانت که اکنون در آمریکا به سر می‌برد طی دیدار‌های اخیر خود با مقامات ارشد آمریکایی، به دنبال کسب حمایت هر چه بیشتر واشنگتن از این رژیم برای خارج شدن تل آویو از مخمصه جنگ فعلی است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۳
آستین عزیز ظلمی که هم میهنان سفیدپوست نژادپرست شما به شما رنگین پوست ها میکنه را نادیده میگیری که هیچ، داری از یک مشت صهیونیست جنایتکار حمایت می کنی تو دیگه چقدر بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۶ تير ۱۴۰۳
پنتاگون مثل کلاغ سرتت را توی برف کردی
حقیقیت را نمی بینی یا نمیخواهی ببنیی
ظلم 76 ساله صهیونیست ها را نمی بینی
چرا جلوی سگ هار و درنده که در سرزمینهای اشغالی
مستقر کردی را نمیگیری
بارها حزب الله گفتند .جلوی بی بی یابو و کابینه دیوانه و متوهم را بگیر تا حزب الله واکنش نشان ندهد
حمایت تون از نسل کشی صهیونیست باعث تجزیه امریکا به 50 تا ایالت میشوید و در باتلاق انها غرق میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۰۶ تير ۱۴۰۳
حزب الله نباید کاسه داغتر از اش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۳
پنتاگون میبایست کلک نتانیاهو وبایدن را بِِکِنَد تا دنیا راحت شوند
آخرین اخبار