گرامیداشت عید سعید غدیر در کردستان + فیلم

مراسم گرامیداشت عید سعید غدیر با حضور اقشار مختلف مردم در سنندج و دیگر شهر‌های استان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد تقی طاهری در جشن عید سعید غدیر که در مهدیه سنندج برگزار شد گفت: واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت ساز و مهمی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در این واقعه، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند عنوان کرد: مأموریتی که انجام آن به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد.

 وی افزود: به همین علت این عید مهم‌ترین عید مذهبی شیعیان است و همانند عید فطر، عید قربان و دیگر اعیاد مسلمانان در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی جشن گرفته می‌شود.

در ابتدای این مراسم جمعی از دختران و پسران نوجوان به اجرای سرود‌های مذهبی پرداختند. 

امشب نیز همایش اخوت و برادری ویژه جشن سعید غدیر در پارک روجیار شهر سنندج با حضور مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد.

این همایش به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و شهدای غزه (زادگاه امام شافعی) و ترویج فرهنگ صلح و دوستی در بین اقوام مختلف برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش با نذر شمع، یاد و خاطره شهدای ایران و غزه را گرامی داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این همایش با تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای اظهار کرد: همه ما باید آگاهانه در انتخابات پیش رو دشمنان نظام و کشور را بار دیگر ناامید کنیم.

مهدی رمضانی افزود: رییس جمهور شهید خدمات بسیار ارزنده ای به مردم استان ارائه داد و رئیس جمهور آینده باید ادامه دهنده راه ایشان باشد.

علاوه بر نذر شمع در این همایش، برنامه‌های متنوع هنری و نمایشی نیز برای کودکان و بزرگسالان، شامل تئاتر، نمایش‌های عروسکی و مسابقات فرهنگی و هنری اجرا شد.

در فیلم زیر بخشی از مراسم امشب نشان داده شده است.

برچسب ها: عید غدیر خم ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.