یورو ۲۰۲۴؛

تقابل‌های پراسترس برای صعود در گروه‌های E و F

امشب تکلیف‌های تیم‌های صعود کننده در گروه‌های E و F یورو ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه‌های E و F  مشخص خواهد شد.

اسلواکی - رومانی/ ۱۹:۳۰

گروه E در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد و هر چهار تیم از ۲ بازی یک پیروزی و شکست در کارنامه شان ثبت شده است.  

اسلواکی در بازی نخست مقابل بلژیک دست به کار بزرگی زد و شیاطین سرخ را با تمام ستارگانش با یک گل شکست داد، اما در بازی دوم مقابل اوکراین با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

رومانی نیز در بازی اولش مقابل اوکراین  با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید تا پس از ۲۴ سال در یورو طعم پیروزی را بچشد، اما در بازی دوم مقابل بلژیک با ۲ گل شکست خورد.

اسلواک‌ها به دنبال سومین صعودشان در مسابقات مهم هستند، آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۶ موفق به صعود از گروه شان شده اند.

۲ تیم برای اولین در یک مسابقات مهم به مصاف یکدیگر می‌روند.

اوکراین - بلژیک/ ساعت ۱۹:۳۰

۲ تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که مانند دیگر همگروهی شان ۳ امتیازی هستند که این موضوع این رقابت را حساس‌تر می‌کند.

۲ تیم برای اولین بار در تاریخ به مصاف یکدیگر می‌روند. شیاطین سرخ در ۲۲ بازی اخیر که برای اولین به مصاف یک تیم رفته اند ۱۳ پیروزی و ۹ تساوی در کارنامه شان ثبت شده است. اوکراینی‌ها نیز در این خصوص در ۱۰ بازی اخیرشان  ۵ برد و ۵ تساوی به ثبت رسانده اند.

بلژیکی‌ها با توجه تعدد ستارگان شان شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارند، اما اوکراینی‌ها نیز نشان داده اند تیمی سختکوش هستند و به راحتی شکست نمی‌خورند.

 جمهوری چک - ترکیه/ ساعت ۲۲:۳۰

در گروه F چکی‌ها در بازی اول شان مقابل پرتغال ۲ بر یک شکست خوردند و در بازی دوم مقابل گرجستان با تساوی یک بر یک متوقف شدند. در سوی مقابل ترکیه در بازی اول با نتیجه ۳ بر یک گرجستان را مغلوب کرد، اما در مقابل پرتغال با ۳ گل شکست خورد.

ترکیه پس از پرتغال صعود کرده بیشترین شانس صعود از این گروه را دارد و چکی‌ها کار سختی در بازی امشب پیش رو دارند و برای صعود محکوم به پیروزی در مقابل ترکیه هستند.

هر دو تقابل پیشین دو تیم در مسابقات یورو با برتری ترکیه به پایان رسیده است کامبک ۳ بر ۲ در سال ۲۰۰۸ و بردی ۲ بر صفر  در سال ۲۰۱۶ و نکته جالب اینکه هر دو بازی قبلی آخرین بازی در مرحله گروهی بوده است.

 چک هر ۳ بازی آخرش در برابر ترکیه شکست خورده است که مطمئنا این آمار باعث افزایش روحیه بازیکنان ترکیه خواهد شد.

چک فقط یک بار از ۸ بازی آخرش در مرحله گروهی یورو برنده شده است و ۳ تساوی و ۴ شکست در کارنامه شان ثبت شده است. آنها طی ۷ دوره قبلی حضور در مسابقات یورو، یکی در میان از گروه خود صعود کرده اند.

ترکیه نیز ۷ بازی از ۹ بازی اخیرش در مسابقات یورو را باخته است.  

گرجستان - پرتغال/ ساعت ۲۲:۳۰ 

پرتغالی ها تیم از پیش صعود کرده است این گروه هستند آن‌ها ۲ پیروزی مقابل چک و ترکیه به ثبت رسانده اند و ۶ امتیازی هستند، اما آن‌ها می‌خواهند با پیروزی مقابل گرجستان مقتدرانه به دور حذفی صعود کنند.

گرجستان نیز که برای اولین به یورو راه یافته است در این مسابقات نمایش خوبی از خود نشان داده است و تا حدودی شانس صعود از گروه اش را نیز دارد. آن‌ها نخستین امتیازشان را در یورو با تساوی مقابل چکی‌ها به دست آورده اند و امیدوارند تا شانس به آن‌ها رو کند و با پیروزی مقابل یاران رونالدو اولین پیروزی شان در یورو را با تاریخ سازی همراه کنند.

۲ تیم برای دومین برای در تاریخ خود مقابل هم قرار می‌گیرند؛ دیدار دوستانه سال ۲۰۰۸ با برتری ۲ بر صفر پرتغال همراه شد.

پرتغالی‌ها در تاریخ مسابقات یورو، رکورد ۱۰۰ درصد حضور در مراحل حذفی را به ثبت رسانده اند، همچنین آنها در یورو ۲۰۰۰ هر سه بازی مرحله گروهی را با برد پشت سر گذاشتند  و می‌خواهند با پیروزی مقابل گرجستان این مجددا به این رکورد دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار