کلانتری:

باید با اطمینان و حجت شرعی رأی را به صندوق انداخت

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، یک انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز برای امروز و فردای کشور است، گفت: باید با اطمینان و حجت شرعی، رأی را به صندوق انداخت و در پیشگاه خداوند، وظیفه الهی را با دقت انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری به تشریح نکات مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، چه در اصل تاسیس، و چه در استقرار و چه استمرار، و چه در شکل‌گیریِ همه ساختار‌های سیاسی و حقوقی خود، متکی بر حضور حماسی و آگاهانه، و مبتنی بر اعتقاد و باور، بر بنیان‌های اسلام ناب محمدی (ص) استوار بوده، و ادامه راه نیز بر همین مبنا و اساس خواهد بود.

او افزود: نخستین نکته مهم در رهنمود‌های معظم لَه در روز عید غدیر، تاکید بر آشنایی هر چه بیشتر عموم مؤمنان بویژه جوانان از خوان پر برکت نهج البلاغه و اوصاف منحصربفرد امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام بود. این حقیقتا یک نیاز همیشگی انسان خداجو در همه عصر‌ها بویژه عصر حاضر است، که دستگاه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای تحت سلطه استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، با همه توان در صدد تخریب و نابودی اصول اخلاقی، انسانی و معنوی شهروندان جهان و جایگزین کردن اصول دنیاطلبی و لذت‌جویی، و شکستن قداست انسان ها، و هدم و متلاشی‌کردن اصول ارزشی آسمانی و مورد تاکید پیامبران و اولیای الهی هستند. 

کلانتری، به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: دیگر نکته بسیار مهم مطرح شده در بیانات رهبر فرزانه انقلاب، حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه‌ای دیگر توسط مردم ایران بود. باید توجه داشته باشیم در نظام اسلامی این یک ارزش منحصر بفرد است که بالاترین مقام کشور، با تکیه بر رهنمود‌های اسلام ناب و با توجه به ماهیت اصیل نظام اسلامی که متکی بر خواست و اراده ملت است، اینگونه عموم مردم را به انتخابات فرا می‌خوانند و حضور حداکثری را اولویت اول نظام می‌شمارند. این نظام چه در اصل تاسیس، و چه در استقرار و چه استمرار، و چه در شکل‌گیری همه ساختار‌های سیاسی و حقوقی خود، متکی بر حضور حماسی و آگاهانه، و مبتنی بر اعتقاد و باور، با بنیان‌های اسلام ناب محمدی (ص) استوار بوده و ادامه راه نیز بر همین مبنا و اساس خواهد بود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) اظهار کرد: نکته سومی که در بیانات امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مورد توجه خاص قرار داشت، این بود که شاخص‌های فرد اصلح را به روشنی تبیین و یادآوری کردند. اعتقاد کامل به اصول و مبانی خاص نظام اسلامی، نگاه به ظرفیت‌های منحصر بفرد داخلی و عدم چشم‌داشت به استکبار به ویژه آمریکا که دشمنی و کینه خود را بار‌ها و بار‌ها نسبت به ایران عزیز به نمایش گذاشته اند، از جمله مهمترین این شاخص‌ها است.

او خاطرنشان کرد: امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که چشم داشتن به غرب، برای حل مشکلات اقتصادی کشور، سرابی بیش نیست. این ایده که طی ۸ سال در دولت‌های آقای روحانی، با تحمیل هزینه‌های بسیار بر کشور پیگیری شد، جز عقب‌رفت و از دست دادن فرصت‌های طلایی و تعطیلی بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی و یأس و نا امیدی برای بخشی از جمعیت کشور، نتیجه‌ای در پی نداشت. حقیقتا، آزموده را آزمودن خطاست.

کلانتری با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، یک انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز برای امروز و فردای کشور است، گفت: این عرصه خطیر، جای آزمون و خطا نیست. باید با اطمینان و حجت شرعی، رأی را به صندوق انداخت و در پیشگاه خداوند، وظیفه الهی را با دقت انجام داد. بنده تردید ندارم نمونه‌ای که شهید والامقام آیت الله رئیسی از یک رئیس جمهور انقلابی، ولایت مدار و خستگی‌ناپذیر، و متکی به ظرفیت‌های عظیم داخلی و منطقه ای، به جامعه اسلامی ارائه کرد، راه را برای انتخابات پیش رو به درستی ترسیم و طعم انتخاب اصلح را در کام مردم شیرین کرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در پایان به نکته مهم دیگری در بیانات امروز امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: اتمام حجت مقام معظم رهبری به همه کاندیداها، که در صورت کسب توفیق برای خدمت، در جایگاه حساس ریاست جمهوری، به هیچ‌وجه از افرادی که نسبت به نظام اسلامی و اصول انقلاب اسلامی ذره‌ای زاویه داشته باشند، نباید در پست‌های مدیریتی کشور استفاده شود، از نکات بسیار مهم رهنمود‌های امروز ایشان بود. حقیقت این است، مدیری که ذره‌ای در دل، و یا در عمل و اقدام، نسبت به اصول و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی زاویه داشته باشد، چنین شخصی نه‌تن‌ها نمی‌تواند خدمتی به کشور بکند، بلکه دست به خیانت و ضربه به منافع ملی خواهد زد، و خود می‌تواند در نقش جاسوس بیگانه بازی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار