سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه، راه نجات و زیست شرافتمندانه» امروز در اصفهان آغاز شد.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی نهج‌البلاغه در این رویداد گفت: ۳۱۶ مقاله از استان اصفهان، ۲۲ مقاله از استان تهران و ۱۶ مقاله از خارج از کشور در کنگره دریافت شده است.


حجت الاسلام مسعود راعی با بیان اینکه بیشتر مقاله‌ها توسط بانوان ارائه شده است، افزود: این موضوع نشان می‌دهد فضای نهج البلاغه بسیار گسترده و به درون خانواده‌ها وارد شده است.


او  گفت: ۳۴ عضو هیات علمی از داخل و خارج کشور با تخصص‌های علمی متفاوت در این کنگره مشغول فعالیت هستند.

رییس مجمع علوی حرم امام علی (ع) نیز در این همایش گفت: عتبه امیرالمومنین (ع) برگزاری چنین همایش‌های اعتقادی و تخصصی که در زمینه نهج‌البلاغه برگزار می‌شود را مورد توجه خود قرار می‌دهد.


نبأ الحمامی افزود: عقل به هیچ عنوان نمی‌تواند کلام امیرالمومنین (ع) و معارف علوی را بطور کامل درک کند، زیرا او شخصیتی است که حتی مخالفان به عظمت علمی وی اعتراف کرده اند و همه فرقه‌ها و ادیان محبت امیرالمومنین را یدک می‌کشند.


او با تاکید بر ضرورت عمل به سنت و روش امام علی (ع) خاطرنشان کرد: از خدا می‌خواهم که صحت و عافیت را بر دنیا مستقر و ما را در راه ولایت امیرالمومنین (ع) ثابت قدم کند.

 همایش علمی «نهج‌البلاغه و زیست شرافت‌مندانه» موسوم به راه نجات با هدف انسجام و کیفیت بیشتر از منظر رسالت پژوهشی و تبیینی برای اندیشه‌ورزی در سیره و حکمت علوی با مشارکت پژوهشگران در اصفهان برگزار شد.

محور‌های این کنگره شامل زیست بوم اقتصادی، سیاسی، «مدنی و حقوقی»، «تربیت و روانشناسی» و «فرهنگی و اجتماعی» و جهاد و مقاومت در نهج‌البلاغه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.