پس از تهدید وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترک کابینه، نتانیاهو به طور مخفیانه با پیوستن او به شورای جنگ موافقت کرد.

رسانه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه گفتند که شورای جنگ گاهی اوقات به‌طور غیررسمی تشکیل جلسه می‌دهد.

براساس گزارش اسپوتنیک، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم گزارش داد که  نتانیاهو به طور مخفیانه با حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم در شورای جنگ برای مدیریت جنگ موافقت کرده اما خواسته است چیزی در مورد گنجاندن بن گویر در شورای جنگ منتشر نشود.

در همین راستا رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از بن گویر گفت که او می‌خواهد تغییراتی در شورای جنگ ایجاد کند و تهدید کرده است که اگر به آن نپیوندد، هر چیزی را مختل و گیج می‌کند. بن گویر تایید کرد که نتانیاهو به او قول داده بود که یک مجمع امنیتی محدود با حضور او در میان اعضای آن ایجاد کند.  

از سویی دیگر نتانیاهو اعلام کرد که پس از خروج بنی گانتس از شورای جنگ فعلی، شورای جدیدی تشکیل نخواهد شد. او در ادامه افزود که این شورا به درخواست او بخشی از توافقنامه ائتلافی با گانتس بود و پس از خروج او، دیگر نیازی به تشکیل شورای جدید نیست.

شایان ذکر است که بنی گانتس و گادی آیزنکوت دو عضو سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با متهم کردن نتانیاهو به مانع تراشی بر سر راه اتخاذ تصمیمات راهبردی به خاطر مسائل سیاسی، از حضور در این کابینه استعفا دادند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل کمیته حقیقت یاب داخلی شدند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار