مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

محمدباقر حاج کاظمی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شد گفت: طی این مدت و به دنبال نظارت‌های انجام شده از سوی کارشناسان بهداشتی دامپزشکی ۳۲۶ مورد نمونه برداری از فرآورده خام دامی صورت گرفت که بالغ بر ۳۳ هزار و ۱۱۳ کیلوگرم فرآورده از سوی کارشناسان بهداشتی استان ضبط شد.

وی اظهار داشت: از این میزان تعداد زیادی فرآورده غیر بهداشتی معدوم و ۲۳ مورد پرونده مربوط به اماکن عرضه متخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان ارجاع شد.

حاج کاظمی یادآور شد: بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۰ هزار قطعه انواع طیور صنعتی به وزن بیش از ۲۱ میلیون و ۷۵۴ هزار کیلوگرم و بیش از ۱۲ هزار و ۶۴۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین به وزن بیش از یک میلیون و ۴۸۷ هزار کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: هم استانی‌ها هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری کنند.

این مسئول گفت: هم استانی ها از خرید هرگونه فرآورده های خام دامی که در کنار معابر و جاده‌ها که به صورت دست فروشی و غیرمجاز عرضه می‌شود، اکیدا خودداری کنند.

وی یادآور شد: شهروندان زنجانی در صورت شکایت می توانند به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی زنجان به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.