به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور، مساحت ۱۲ هکتار از اراضی ملی منطقه کاظم آباد شهرستان کرمان خلع ید و رفع تصرف شد.

امین کاظمی زاده فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی کرمان گفت: در خصوص حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و متصرفین انفال و در اجرای تبصره ۱ ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره بردای از جنگل‌ها و مراتع کشور، مساحت ۱۲ هکتار از اراضی ملی تصرف شده واقع در منطقه کاظم آباد شهرستان کرمان  باپیگیری اداره حقوقی و مامورین پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی کرمان از ید متصرفین خارج و به بیت المال برگردانده شد.
 
وی با تأکید بر اینکه حفاظت و نظارت بر بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های ملی که متعلق به تمام آحاد جامعه است، از وظایفت ذاتی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است، افزود: پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان با قاطعیت با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون ارائه اثبات مالکیت نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام می‌کنند برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن ها جلوگیری می شود.

 فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی کرمان اظهار داشت: افزایش آگاهی عمومی و مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی  و بهره برداری اصولی از این نعمت خدادادی لازم و ضروری است.

کاظمی زاده با اشاره به نقش موثر مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گفت: طبیعت دوستان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و ... مراتب را با شماره گیری کد‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی هستند، اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری شود.

برچسب ها: رفع تصرف ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار