بازرس کل گیلان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سد لاستیکی ماسال، گفت: پیمانکار مکلف است در مدت ۳ ماه با مهیا کردن زیرساخت و فضاسازی، این سد را برای بهره‌برداری به آب منطقه‌ای استان تحویل دهد.

احمد آقایی در جلسه بررسی و رفع مشکلات شهرستان ماسال که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری ماسال برگزار شد، گفت: برای ایجاد آرامستان شهر شاندرمن، زمین در اختیار بخشداری، شهرداری و دهیاری قرار گیرد تا زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آرامستان و تدفین اموات در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

بازرس کل گیلان با اشاره به لزوم حل معضل مدیریت زباله به عنوان یکی از مشکلات شهرستان ماسال، افزود: متولیان امر مکلف شدند زمینی را برای دفع زباله معرفی کنند تا با رعایت موارد زیست محیطی، رفع موانع قانونی و فرهنگسازی، بهره‌برداری و تفکیک زباله در مبدا انجام شود.

وی به لزوم ساماندهی دکه‌های بام سبز و مسیر ییلاقات اشاره کرد و گفت: با تشکیل پرونده برای کاسبان منطقه و کُدگذاری با مدیریت منابع طبیعی استان و شهرستان و با رعایت قانون، این دکه‌ها که تنها منبع درآمد مردم منطقه است در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

بازرس کل گیلان با اشاره پیشرفت ۹۰ درصدی سد لاستیکی ماسال، گفت: پیمانکار مکلف است در مدت ۳ ماه با مهیا کردن زیرساخت و فضاسازی، این سد را برای بهره‌برداری به آب منطقه‌ای استان تحویل داده و شهرداری هم با قراردادی، طرح‌های تفریحی و سیاحتی را در منطقه اجرا کند.

احمد آقایی در خصوص جاده ماسال به سه راه کلیدبر گفت: پیمانکار طرح تعریض این جاده مکلف است در مدت ۲ ماه این مسیر را کامل و در اختیار مدیریت این شهرستان قرار دهد.
وی در خصوص نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در این شهرستان گفت: با توجه به موانع تامین زمین در شهرستان ، عرصه‌هایی که منابع طبیعی در اختیار بنیاد مسکن و راه و شهرسازی قرار داده با رعایت اولویت‌ها و قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان ماسال هم در این نشست به لزوم حل مشکلات شهرستان مانند مدیریت پسماند، روند ساخت سد لاستیکی، اجرای طرح عوارضی در ورودی ییلاقات، تهیه زمین برای آرامستان روستایی بخش شاندرمن، ساماندهی زمین‌های ملی و دکه‌های بین راهی و بررسی طرح‌های نیمه تمام این شهرستان اشاره کرد. 

همچنین در این جلسه چند نفر از مدیران شهرستانی مطالبی را در خصوص دغدغه‌های مردم ماسال و مدیران کل هم گزارش‌های خود را ارائه کردند.

 

برچسب ها: ماسال ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.