کارشناس توزیع کتب درسی و تغذیه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: به محض ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سیدای مدرسه و خرید کتاب درسی، کتاب در اختیار آنان قرار میگیرد و جای نگرانی نیست.

زارعی کارشناس توزیع کتب درسی و تغذیه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در برنامه روی خط باشید رادیو قزوین گفت: سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس اینترنتی www.irteksbook ir برای ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان میان پایه از دوم تا ششم دبستان و هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم هر ساله از اوایل اردیبهشت تا پایان خرداد ماه فعال است همه دانش آموزان میان پایه موظفند که از طریق مدرسه یا شخصی ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: برای دانش آموزان پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم به شرط ثبت نام در یک واحد آموزشی از دهم تیرماه تا ۱۶ شهریور ثبت سفارش درسی برای این افراد امکان پذیر است. این افراد یک مهرماه از طریق مدرسه محل تحصیل کتاب دریافت میکنند.

کارشناس توزیع کتب درسی و تغذیه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: برخی از دانش آموزان با تاخیر برای ثبت نام به مدارس مراجعه میکنند افرادی که از ۱۵ شهریور ماه خرید کتاب درسی و ثبت نام انجام می‌دهند کتاب با تاخیر به دست آنها می‌رسد، چون وزارت خانه بر اساس آمار‌های ثبت نامی کتاب به استان ارسال میکند.

به گفته زارعی، دانش آموزان فنی و کاردانش مخصوصا پایه‌های دهم در خصوص خانواده‌هایی که باتاخیر برای ثبت نام کتاب و مدرسه مراجعه میکنند تحویل کتاب نیز با تاخیر انجام خواهد شد.

کارشناس توزیع کتب درسی و تغذیه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حتی اگر دانش آموزی یک هفته بعد از آغاز مدارس ثبت نام کند نهایت زمان یک هفته بعد کتاب به دستش می‌رسد همچنین افرادی که تغییر رشته می دهند ممکن است کتب دیرتر به دستشان می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.