امام جمعه کرمان با محکوم کردن حرکت اسرائیل در کشتن و مصدوم کردن مردم لبنان گفت: سران رژیم صهیونیستی بدانند که پاسخ پشیمان کننده ای خواهند دید.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه همگان  به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) به جایگاه رعایت تقوای الهی در تمام مراحل زندگی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم برای تربیت انسان تاکید زیادی شده است، افزود: شخصیت‌هایی به عنوان الگو به ما معرفی شده اند و هم روش زندگی به ما تعلیم داده شده است، گفت: خداوند در قرآن کریم به موضوع ابرار اشاره کرده است و ابرار کسانی هستند که به مبدأ و معاد ایمان دارند و به کتاب خدا، انبیای الهی و ملائکه اعتقاد دارند و نظام هستی فقط به عالم هستی خلاصه نمی‌شود.

امام جمعه کرمان افزود: اعتقاد به رستاخیز؛ یعنی زندگی ما در این دنیا تمام نمی‌شود و مرگ انسان، انتقال او از عالمی به عالم دیگر است.

وی بیان داشت: از دیگر ویژگی‌های ابرار، انفاق بخشی از مال و دارایی و ثروت خودشان است و ابرار بستگان و قوم و خویش خود را دوست دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ابرار، اولین گروه برای رسیدگی را بستگان خود می‌دانند و در رفع نیازمندی آن ها تلاش می‌کنند، بیان کرد: ابرار رسیدگی به یتیمان را در برنامه دارند؛ چرا که یتیم پشتیبان خود را در دنیا از دست داده است و حتی اگر مال و ثروتی هم داشته باشند، توان مدیریت آن را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ابرار به عهد و وعده خود پایبند و اهل وفای به عهد هستند و پای حرف خود می‌ایستند، این گونه می‌شود که اعتماد عمومی در جامعه ایجاد شده و باعث آرامش می‌شود، گفت: ابرار در مشکلات و سختی‌ها صبر پیشه می‌کنند، اهل صبر و شکر خدا هستند و این انسان‌ها آدم‌های صادقی هستند و از خداوند می‌خواهیم ما را جزو ابرار قرار داده و با ابرار بمیراند.

وی افزود: خداوند برای هدایت انسان کتب آسمانی فرستاده که به دست پاک‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها؛ یعنی انبیای الهی و در راس آن نبی مکرم اسلام (ص) برای جامعه بشری فرستاده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، گفت: حضرت محمد (ص) سال‌های رسالت و نبوت خود را پای اصل اساسی عبودیت خداوند گذاشت و غیر از خداوند رابطه عبودیت با کسی برقرار نکرد و مبارزه با ظالمان را با جدیت به پیش برد تا حقی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه از ویژگی‌های امت اسلامی وحدت و برادری و دفاع از اخلاق ،  معنویت و عدالت است، افزود: در نگاه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) از ویژگی‌های امت اسلامی، غافل نشدن از سرنوشت مسلمانان در اقصی نقاط عالم و غفلت نکردن از دشمن است.

وی با محکوم کردن حرکت اخیر اسرائیل در کشتن و مصدوم کردن مردم لبنان گفت: شهروندان عادی در این اقدام مورد ظلم قرار گرفتند و سران رژیم غاصب صهیونیستی بدانند که پاسخ پشیمان کننده و نابودکننده ای خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: در شرایطی جنگ بر ما وارد شد که ما آغازکننده جنگ نبودیم و دشمنان از محورهای مختلف تصمیم به اشغال کشور گرفتند و ما از حیثیت و هویت ایرانی اسلامی خود دفاع کردیم و این دفاع برای  انجام وظیفه الهی بود.

وی بیان داشت: جبهه‌های ما در دوران دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بودند و حرف از مراقبت و مواظبت از این بود که امری از خداوند بر زمین گذاشته نشود.

امام‌جمعه کرمان در ادامه به آغاز ماه مهر اشاره کردو افزود: جریان آموزش و یادگیری در جامعه بسیار اهمیت دارد و بخشی از این جریان مدیون معلمان دلسوز، انقلابی و متخصص است که باید قدردانشان بود و آموزش و پرورش باید بستر را برای آموزش و تربیت نسل جوان و نوجوان کشور فراهم کند.

برچسب ها: نماز جمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.