نخست‌وزیر مجارستان و معاون نخست‌وزیر ایتالیا تاکید کردند که جنگ میان روسیه و اوکراین باید هرچه زودتر پایان یابد.

ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و او بر لزوم پایان فوری درگیری در اوکراین توافق کردند.

براساس گزارش آر تی، حزب سالوینی گزارش داد که این گفتگو که بیش از یک ساعت بین این سیاستمداران به طول انجامید، فرصتی را برای بحث در مورد موضوعات مختلف از توازن در اتحادیه اروپا تا موضوعات خاص همکاری بین دو کشور فراهم کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: سالوینی و اوربان بر لزوم پایان فوری درگیری در اوکراین توافق کردند که پاپ فرانسیس قویا به آن ابراز امیدواری کرد.

سالوینی که همزمان سمت‌های معاون نخست‌وزیر و وزیر حمل‌ونقل ایتالیا را دارد، برای شرکت در نشست غیررسمی وزرای اتحادیه اروپا در بوداپست به سر می‌برد.

از سویی دیگر وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور امروز جمعه ۸ پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کردند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار