کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او هفته آینده با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واشنگتن دیدار خواهند کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود در ۲۶ سپتامبر در واشنگتن دیدار خواهد کرد. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز دیداری جداگانه با وی خواهد داشت.

براساس گزارش آر تی، کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد که بایدن و زلنسکی در مورد مناقشه اوکراین و همچنین برنامه ریزی استراتژیک اوکراین و حمایت آمریکا گفتگو خواهند کرد.

کاخ سفید افزود که بایدن و هریس  تعهد دائمی  خود را برای حمایت از کی یف تایید خواهند کرد. از سویی دیگر روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مستقیما کشور‌های ناتو را در درگیری دخالت می‌دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تایید کرد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. با توجه به اینکه آمریکا و ناتو نه تنها با تهیه تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل نیز مستقیما در درگیری دخالت دارند.

دولت بایدن میلیاردها دلار برای حمایت از اوکراین هزینه کرده در حالی که با واکنش برخی در کنگره مواجه شده است. طرح پیروزی زلنسکی برای اطمینان بخشیدن به حامیان غربی که نگران ادامه جنگ در بن بست هستند، طراحی شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار