حزب‌الله در بیانیه‌ای شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان خود در عملیات تروریستی روز جمعه در ضاحیه جنوبی در لبنان را تایید کرد.

حزب الله در بیانیه‌ای شهادت رهبر بزرگ جهادی حاج ابراهیم عقیل (حاج عبدالقادر) را تایید کرد و گفت، حاج عبدالقادر پس از عمر مبارک به صفوف جهاد و فداکاری برادران رهبران شهیدش پیوست.

در این بیانیه آمده است؛ باعث افتخار است که مقاومت اسلامی یکی از رهبران بزرگ خود (ابراهیم عقیل) را در راه بیت‌المقدس به عنوان شهید معرفی می‌کند و به روح پاکش عهد می‌بندد که به اهداف، امید‌ها و راهش تا پیروزی وفادار بماند. انشاء الله.

در پایان بیانیه حزب الله آمده است: شهادت این فرمانده جهادی بزرگ را به پیشگاه مولای مان حضرت صاحب الزمان (ع) و خدمت رهبری آیت الله خامنه‌ای و همه مجاهدان در همه میدان‌ها به ویژه خانواده‌های محترم این شهدا تعزیت و تهنیت عرض می‌کنیم و از خداوند تبارک و تعالی صبر جمیل مسالت داریم.

حزب الله درباره سوابق مبارزاتی ابراهیم عقیل اعلام کرد: شهید بزرگ حاج ابراهیم محمد عقیل یکی از بنیانگذاران عمل اسلامی در بیروت بود. او یکی از رهبران عملیات‌های قهرمانانه در جریان تهاجم نیرو‌های اشغالگر به بیروت در اوایل دهه ۱۹۸۰ بود و در اوایل دهه ۱۹۹۰ مسئولیت آموزش مرکزی حزب الله را برعهده گرفت و نقشی اساسی در توانمندی‌های انسانی در تشکیلات مقاومت ایفا کرد.

 فرمانده شهید ابراهیم عقیل ستون عملیاتی مقاومت اسلامی را پایه گذاری کرد و از سال ۲۰۰۸ سمت "دستیار دبیر کل" در امور عملیات را بر عهده داشت و به عضویت شورای جهاد منصوب شد.

وی همچنین از فرماندهان مقابله قهرمانانه با تجاوزات اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶ بود و بر تاسیس، توسعه و رهبری نیروی رضوان در مقاومت اسلامی تا زمان شهادت نظارت داشت.وی از زمان عملیات طوفان الاقصی رهبری عملیات نظامی نیروی رضوان در جبهه پشتیبانی را طراحی و نظارت کرد.

حزب الله لبنان اعلام کرد در نتیجه حمله هوایی روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت ۱۵ تن از نیرو‌های این گروه به شهادت رسیدند.

حزب‌الله اسامی شهدای حمله تروریستی صهیونیست‌ها را به شرح ذیل اعلام کرده است: احمد محمود وهبی (حاج ابو حسین سمیر)، محمد احمد رضا (ابوعلی نینوی) متولد ۱۹۸۶، محمد قاسم العطار (ابو یاسر العطار) متولد ۱۹۷۳، احمد سمیر دیب (جهاد) متولد ۱۹۹۱، عبدالله عباس حجازی (بلال) متولد ۱۹۸۷، عارف احمد الرز (سراج) متولد ۱۹۸۰، حسن علی حسین (ابو ساجد) متولد ۱۹۷۵، عباس سامی مسلمانی (سراج علی) متولد ۱۹۸۵، حسین احمد حدرج (سراج) متولد ۱۹۸۴، حسن یوسف عبدالساتر (باقر) متولد ۱۹۸۸، مهدی مسلم جمول (جواد) متولد ۱۹۸۱، حسن حسین ماضی (ابوهادی میدون) متولد ۱۹۸۰، سامر عبدالحلیم حلاوی (حمزه الغربیه) متولد ۱۹۸۰، محمود یاسین حمد (فجر) متولد ۱۹۷۷.

حماس و جهاد اسلامی شهادت فرمانده جهادی حزب الله لبنان را تسلیت گفتند

 جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بامداد شنبه در بیانیه‌های جداگانه‌ای شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان جهادی جنبش حزب الله لبنان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت را تسلیت گفتند.

 حماس در بیانیه‌ای شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان حزب الله در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تسلیت گفت و نوشت: عروج فرمانده بزرگ ابراهیم عقیل را به برادران حزب‌الله و مردم برادر لبنان تسلیت می‌گوئیم.

حماس به اسرائیل هشدار داد که تاوان به شهادت رساندن ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب الله در حمله هوایی به بیروت را خواهد پرداخت.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شهادت سردار شهید ابراهیم عقیل در اثر تجاوز دشمن صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت را به امت عربی اسلامی تسلیت گفت.در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: سردار شهید ابراهیم عقیل مظهر دلاوری و رشادت بود و ما او را به عنوان یک رهبر دلیر و یک مبارز جسور برای فلسطین و یک رهبر فرزانه می‌شناختیم که هر لحظه از زندگی خود را وقف آزادی اراضی اشغالی و دفاع از حیثیت امت اسلامی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۱۴ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۲۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
دم اسرائیل گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
روحشان شاد.بهشت زیبای خداوند قسمتشان گردد ان شاءال.و پیامبر گرامی اسلام ص َ شفیعشان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
دقیق هدف را داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
وقتی آقا میگه عقب نشینی غیر تاکتیکی عقوبت داره یعنی این که بازوهای حزب الله دارن یکی یکی قطع میسن هنوز برادر سلامی داره شعار میده ما میزنیم.اگر این زدن که نوش دارو بعداز مرگ سهرابِ یک ماه پیش زده میشد شاید معادله جنگ طور دیگه نوشته می‌شود.بله برادر از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
یه جاسوس ببینشونه که ردش خیلی بالاس خیلی واگرنه فهمیدن همچین جلسه ای اینقدر راحت نیست
Iran (Islamic Republic of)
Shadi
۰۷:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
همش داره میزنه و هر غلطی خاست میکنه
ایران کوچکترین حرکتی بزنه معلوم نیست چه جنگی را میندازن این غربیا
نمیدونم خدا چرا بلایی سر این اسراییل نمیاره
خدا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
آخرین اخبار