حزب الله لبنان سوابق مبارزاتی شهید ابراهیم عقیل که در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسید را منتشر کرد.

حزب الله لبنان سوابق مبارزاتی شهید ابراهیم عقیل از فرماندهان ارشد خود که در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در روز جمعه در جنوب بیروت به شهادت رسید را منتشر کرد. 

حزب الله درباره سوابق مبارزاتی ابراهیم عقیل گفته، شهید بزرگ حاج ابراهیم محمد عقیل یکی از بنیانگذاران عمل اسلامی در بیروت بود. او یکی از رهبران عملیات‌های قهرمانانه در جریان تهاجم نیرو‌های اشغالگر به بیروت در اوایل دهه ۱۹۸۰ بود و در اوایل دهه ۱۹۹۰ مسئولیت آموزش مرکزی حزب الله را برعهده گرفت و نقشی اساسی در توانمندی‌های انسانی در تشکیلات مقاومت ایفا کرد.

حزب الله در ادامه گفته، فرمانده شهید ابراهیم عقیل ستون عملیاتی مقاومت اسلامی را پایه گذاری کرد و از سال ۲۰۰۸ سمت "دستیار دبیر کل" در امور عملیات را بر عهده داشت و به عضویت شورای جهاد منصوب شد.

وی همچنین از فرماندهان مقابله قهرمانانه با تجاوزات اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶ بود و بر تاسیس، توسعه و رهبری نیروی رضوان در مقاومت اسلامی تا زمان شهادت نظارت داشت.

وی از زمان عملیات طوفان الاقصی رهبری عملیات نظامی نیروی رضوان در جبهه پشتیبانی را طراحی و نظارت کرد.

حزب الله همچنین در بیانیه خود شهادت محمود یاسین حمد، عبدالحلیم حلاوی و احمد محمود وهبی از دیگر فرماندهان میدانی خود را در این حمله تروریستی اعلام کرده است. 

به گفته حزب الله وهبی تا سال ۲۰۰۷ مسئولیت‌های زیادی در بخش آموزش مقاومت داشته و تا سال ۲۰۱۲ مسئول آموزش نیروی رضوان بوده است. شهید وهبی تا سال ۲۰۱۴ همچنین مسئولیت واحد مرکزی آموزش مقاومت حزب الله را برعهده داشته است. شهید وهبی همچنین از زمان عملیات طوفان الاقصی عملیات نظامی نیروی رضوان را در جبهه پشتیبانی رهبری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
روحش شاد و صد افسوس از اهمال در برخورد با پروژه "نفوذ" دشمن . هر روز رژیم منحوس بچه کش با حمایت برادر!!!!!!آمریکا و اروپای کفتار و کرکس صفت از رضوان باغ مقاومت گلی و میوه ای رسیده و نتیجه سالها زحمت را به راحتی می چیند و میبرد و متاسفانه محور مقاومت روش مقابله با این پروژه را هنوز به دست نیاورده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
خداوند کریم به خانواده گرامی ایشان و مبارزان دلاور جبهه مقاومت صبر عظیم عطا فرماید.
آخرین اخبار