میگل رودریگو، مربی بزرگ اسپانیایی تیم ملی فوتسال تایلند، واکنش بسیار تندی به نمایش ایران و فرانسه دارد.

تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه روز گذشته در سومین و آخرین دیدارشان در مرحله گروهی در حالی مقابل هم قرار گرفتند که صعود هر دو تیم با دو برد پیاپی قطعی شده بود و جدال دو تیم فقط برای صدرنشینی یا رتبه دومی حائز اهمیت بود. تیم ایران با تفاضل گل بهتر در صدر قرار داشت و فرانسه دوم بود و به این ترتیب شاگردان شمسایی با یک تساوی هم صدرنشین می‌شدند. با این حال نتایج گروه‌های دیگر طوری رقم خورد که هیچ کدام از دو تیم ایران و فرانسه علاقه‌ای به صدرنشینی نداشتند.

تیم صدرنشین باید در دور بعد به مصاف مراکش قهرمان آفریقا می‌رفت و در صورت برتری در یک چهارم مقابل تیم قدرتمند برزیل (شانس اصلی کسب مقام قهرمانی) قرار می‌گرفت به همین دلیل هر دو تیم برای شکست و قرار گرفتن در رتبه دوم جدول گام به این مسابقه گذاشتند.

دوئلی که در نیمه نخست آن هیچ موقعیت گلی خلق نشد و همچنین گل‌های به ثمر رسیده شبیه به کمدی اشتباهات و بسیار طنزآمیز بود. هر دو تیم سعی کردند، به حریف مقابل موقعیت گلزنی هدیه بدهند و بازنده میدان باشند. در نهایت ایران که با مساوی هم تیم نخست جدول بود، روی یک ضربه آرام به شکلی کاملا خنده دار به گل اول رسید. دروازه بان فرانسه روی این شوت آرام هیچ واکنشی نشان داد تا توپ وارد دروازه شود. البته فرانسوی‌ها حتی این ریسک ضربه زدن به سمت دروازه ایران را نمی‌کردند و از ترس اینکه دروازه بان ایران هم همان کار دروازه بان فرانسه را تکرار کند، هیچ شوتی به سمت چارچوب ایران روانه نکردند.

در نهایت ایران که متوجه شد فرانسه به هیچ عنوان قصد گل زدن ندارد، بعد از زدن گل اول برای اعاده حیثیت بازی خودش را به نمایش گذاشت و سه گل زد. فرانسه هم که خیالش از باخت راحت شده بود، در دقایق پایانی بازی عادی خودش را انجام داد و یک گل زد تا ایران چهار بر یک پیروز شود.

پیرامون همین موضوع، مربی مطرح اسپانیایی تیم ملی تایلند که کاملا از اتفاقات و صحنه‌های مسابقه ایران و فرانسه آگاه بود، وی واکنش بسیار تندی را داشت.

میگل رودریگو، سرمربی تیم ملی تایلند که در مرحله یک‌هشتم حریف فرانسه شد، با انتشار پستی جنجالی در صفحه شخصی خود در فضا مجازی نوشت:

«بدون توجه هر اتفاقی که روز بیست و هفتم (سپتامبر) رخ دهد و با پذیرش اینکه ما ضعیف‌ترین سمت داستان هستیم، این را می‌گویم: فرانسه، با آغوش باز پذیرای شما هستیم!

همه مسئولان فدراسیون‌های ایران و فرانسه که امروز در مقابل من در جایگاه بودند و بازیکنان هر دو تیم که در زمین بودند، ورزش من را بی‌حرمت کردند.

در طول عمرتان دیگر نباید پای‌تان را در سالن فوتسال بگذارید. شما نماینده همه چیز‌هایی هستید که برخلاف بازی جوانمردانه و ارزش‌های یک ورزشکار سطح جهانی است. وقتی دوباره سرود ملی کشورتان را می‌شنوید صورت‌تان باید از شرم سرخ شود! شما نفرت انگیز هستید و احترام من را به عنوان همکار و ورزشکار از دست دادید.»

نکته جالب این است که ماتیاس لوکویکس، سرمربی مشهور تیم ملی آرژانتین، زیر پست میگل او را تحسین و تشویق کرده است.  همچنین چند مربی دیگر نسبت به متن میگل واکنش نشان دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
ایران که دیگه گل زد و صدر نشین شد ،فرانسه اومده بود اول نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
کاملا درست گفته من هم لایکش کردم
امیدوارم هر دو تیم فرانسه و جمهوری اسلامی حذف شوند
آخرین اخبار