به مناسبت هفته دفاع مقدس از پنج هزار پیشکسوت سال‌های حماسه و ایثار در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود.

‎مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، چهارشنبه چهارم مهرماه از ساعت ۷ و نیم‌ ، همایش تجیل از پیشکستوتان دفاع مقدس در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار می‌شود.
 
‎سرهنگ خواست خدایی افزود: این همایش همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود و رهبر معظم انقلاب، ساعت ۹ در جمع فعالان و پیشکسوتان دفاع مقدس به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
 
‎سرهنگ خواست خدایی با اشاره به اینکه ۵۰درصد اعضای همایش مرد و ۵۰درصد خانم‌هستند اضافه کرد: همزمان با اجرای همایش از فعالان فضای مجازی تجلیل واز ۴۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
 
‎وی ضمن برآورد هزینه‌های برگزاری این همایش، جمع بودجه اختصاص یافته به این برنامه را ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و از مسئولان استانداری خواست برای تامین اعتبار اقدام کنند.
 
سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸فتح استان هم با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه دفاع مقدس گفت: اجرای برنامه شب‌های شیدایی با مشارکت شبکه دنا، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بسیجیان و سربازان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.
 
‎نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: در دوران دفاع مقدس، با مقاومت مردم در صحنه‌های نبرد، پیروزی‌های بزرگی کسب کردیم و فشار‌ها و تهدید‌های دشمن نتوانست این ملت را به زانو درآورد.
 
‎آیت الله حسینی با تأکید بر اهمیت برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس افزود: لازم است این همایش‌ها برگزار و قهرمانان دوران دفاع مقدس تکریم شوند تا ارزش‌های دفاع مقدس به نسلی که جنگ را ندیده‌اند منتقل شود.
 
وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله صحنه انسان سازی بود اضافه کرد: شرف و عزت ما در گرو پاسداشت ارزش‌های والای دفاع مقدس است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.