رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل از شکل‌گیری و راه‌اندازی مجمع خیران نخبه‌پرور اردبیل خبر داد.

مهدی داوری در نشست جمعی از خیران و مفاخر اردبیل گفت: بنیاد نخبگان در استان اردبیل تلاش می‌کند تا در کنار حمایت از نخبگان علمی و دانشگاهی زمینه و بستری را فراهم کند تا سایر نخبگان حوزه‌های مختلف نیز مورد حمایت و همراهی قرار گیرند.
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل به اهمیت موضوع علم و خردورزی و همراهی با نخبگان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در گستره آموزش، پژوهش، فناوری و ایده‌های خلاق و نوین ترویج فرهنگ نخبه‌پروری، ما به شکل‌گیری مجمع خیران نخبه‌پرور اردبیل نیاز داریم که با راه‌اندازی آن امیدواریم شرایط بهتر حمایتی را در این بخش شاهد باشیم.
او تصریح کرد: با شکل‌گیری این مجمع انتظار می‌رود به تدریج نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت در شناسایی، حمایت و توانمندسازی مستعد آن و ارتقای اثربخشی، تکریم و الگوسازی نخبگان و سرآمدان مورد توجه قرار گیرد.
داوری برنامه اصلی بنیاد نخبگان را در حمایت همه‌جانبه از سرآمدان، مفاخر و چهره‌های برجسته علمی، تحقیقاتی و پژوهشی یادآور شد و افزود: در این مسیر حمایت هیچ اهداف فرعی و حاشیه‌ای مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تنها هدف گذاری ما حمایت و پشتیانی در مسیر تقویت نظام نخبگی است.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر بنیاد نخبگان مأموریت‌های خود را در ۶ اجتماع نخبگانی دنبال می‌کند تابه اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل افزود: اجتماع نخبگانی دانش‌آموزان مستعد، دانشجویان، طلاب آینده‌ساز، مخترعان و نوآوران برگزیده، دانش‌آموختگان برتر، اعضای هیأت علمی و حوزه‌های تخصصی قرآن، ادبی و هنری هستند که همواره فعالیت آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.
داوری هدف از تشکیل این مجمع پشتیبانی از کشف، شناسایی، حمایت و پرورش استعداد‌های برتر و سرآمد در راستای رشد و بالندگی سرمایه‌های بومی اعلام کرد.
او بیان کرد: بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های رشد، اشتغال و حضور فعال نخبگان و استعداد‌های برتر در جامعه و رفع نیاز‌های آنها از مهمترین رویکرد‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است.
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل ترویج فرهنگ نخبه‌پروری و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود در کمک و مشارکت نهاد‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی را یادآور شد و ادامه داد: خیران در امور نخبگان می‌توانند ورود شایسته‌ای را داشته باشند و این حمایت در جایگاه‌های ملی و بین‌المللی مورد تاکید است که از اهداف مجمع به شمار می‌رود.
داوری اعطای بورسیه و جایزه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و حمایت از برنامه‌های پسادکتری تقاضامحور را از برنامه‌های مهم مجمع اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.