مرکز مشاوره جامع روانشناسی «شمیم کریمه» ویژه خانواده‌های نیرو‌های مسلح با حضور مسوولان استانی در قم افتتاح شد.

 نخستین مرکز جامع روانشناسی شمیم کریمه ظهر دوشنبه با حضور فرمانده سپاه استان قم و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان قم آغاز به کار کرد.

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) در این آئین ضمن تبریک اعیاد و هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز مشاوره مختص خانواده‌های نیرو‌های مسلح در استان قم است، عنوان کرد: ما در این مرکز از ظرفیت حضور مشاوران حوزه علمیه برخوردار هستیم و در تلاش هستیم تا مشاوره‌هایی که به خانواده‌ها داده می‌شود، بر اساس داده‌های غربی نباشد و آمیخته با مفاهیم و دستورات اسلامی باشد.

مهدی داودی معاون امور خانواده سپاه استان قم نیز گفت: این مرکز با حمایت سپاه قم برپا شده است که هدف از تشکیل این مرکز ارائه خدمات در حوزه‌های مشاوره‌ای، آموزش و آگاهی بخشی و حمایت همه جانبه در موضوعات مختلف است.

داودی ادامه داد: مرکز مشاوره شمیم کریمه صد و سی و چهارمین مرکز مشاوره مختص خانواده‌های نیرو‌های مسلح در کشور و اولین مرکز در استان قم است.

او عنوان کرد: درمان و تشخیص اضطراب، افسردگی، ترس و پرخاشگری، اختلالات یادگیری، نقص توجه، تشخیص و درمان اختلال شخصیت، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق و بعد از آن، آموزش‌های عمومی نظیر فرزند پروری، همسرداری، سبک زندگی، افزایش جمعیت، استعدادیابی و… از مهمترین فعالیت‌های مرکز جامعه روانشناسی شمیم کریمه است.

معاون امور خانواده سپاه استان قم ابراز کرد: یکی از مسائل مهمی که در این مرکز به آن توجه داریم، حفظ حقوق مراجعین است و در این زمینه درمانگران تلاش می‌کنند تا با رویکرد انسان گرایانه و در جهت حفظ حریم خصوصی آنها اقدام نمایند.

او تصریح کرد: مجموعه ما در این مرکز علاوه بر درمان بر آموزش تاکید دارد و یکی از اهداف ما دانش آموزی و مهارت افزایی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد است.

داودی در پایان از عقد قرارداد با بیمه کل نیرو‌های مسلح جهت کاهش هزینه‌های درمانی و مشاوره‌ای خانواده‌های نیرو‌های مسلح خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار