موضوع حکمرانی در فضای مجازی یک موضوع حاکمیتی است و نیازمند آن است که همه دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به آن خود را مسئول بدانند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم تهران و سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حکمرانی فضای مجازی، گفت: زمانی که بحث حکمرانی در فضای مجازی مطرح می‌شود، این، امری فراقوه ای است که باید توجه ویژه‌ای به آن کنیم؛ موضوع حکمرانی در فضای مجازی یک موضوع حاکمیتی است و نیازمند آن است که همه دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به آن خود را مسئول بدانند.

وی با بیان اینکه، فضای مجازی به یکی از اولویت‌های اصلی کشور تبدیل شده است، بیان داشت: همه‌ قوا بخصوص مجلس، دولت، شورای عالی فضای مجازی و سایر شوراهای ذیربط و البته وزارت ارتباطات و قوه‌ قضائیه باید یک الگو برای حکمرانی قانونمند داشته باشند و اگر این موضوع نیاز به طرح یا قانون داشته باشد، مجلس کاملا آمادگی دارد تا برای این طرح قانونی تصویب کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مجلس در سال جاری بیش از دو یا سه مرتبه اعلام کرده که برای حذف خلأهای قانونی در این حوزه کاملا آمادگی دارد؛ ما این آمادگی را به دولت محترم و وزارت ارتباطات اعلام کرده و می‌کنیم که آمادگی داریم برای رفع خلاءهای قانونی در حوزه فضای مجازی نهایت همکاری را با دولت و دستگاه‌های دولتی داشته باشیم و شرایطی را برای نظارت بر اجرای حکمرانی قانونمند در حوزه فضای مجازی تعیین و مشخص کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه بهینه‌سازی فضای مجازی امری بین قوه ای است، بنابراین دولت نیز باید در این امر مهم اقداماتی انجام دهد؛ مجلس وظیفه‌ای در قبال حکمرانی در فضای مجازی دارد که بخش عمده آن مرتبط با نظارت است و این نظارت باید جامع و کامل باشد البته قوانین و استاد بالادستی برای نظارت وجود دارد که برای مجلس، معیار نظارت است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان به دولت در بخش قانونمندی نکاتی را بیان کردند، بنابراین امیدواریم دولت پیشنهادات خود را هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد و ما نیز در مجلس در اسرع وقت این خلأ قانونی را برطرف خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار