سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا بدون محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان، باردیگر خواستار کاهش تنش‌ها شد.

پیتر استانو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: شرایط در لبنان و منطقه به شدت نگران‌کننده است و این همان مساله‌ای است که نماینده عالی اتحادیه اروپا (جوزپ بورل) در بیانیه اخیر خود به آن اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین مساله نگران کننده، نه فقط برای نماینده عالی، بلکه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، ادامه تنش‌ها در منطقه و گسترش دامنه جنگ غزه است. این مساله به ویژه تنش‌های اخیر میان حزب‌الله و (رژیم) اسرائیل، در عالی‌ترین سطح در نیویورک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مقام اروپایی با اشاره به ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پایان مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت باید اجرا شود. آنها با این نگاه تصویب می‌شوند که اجرایی شوند و اتحادیه اروپا به عنوان طرفدار قوانین بین‌المللی از همه‌طرف‌ها می‌خواهد که این قطعنامه را رعایت کنند.

گفتنی است؛ قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۰۶ برای توقف کامل عملیات جنگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شد. با این حال بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به مفاد قطعنامه همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده و گفته می‌شود که تاکنون بیش از ۱۱ هزار بار از سال ۲۰۰۶ نقض شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تبعات گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داد و افزود: ما بار دیگر خواهان اجرای کامل و متقارن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار