دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه گفت که عملیات نظامی اسرائیل در غزه به سطح بی‌سابقه‌ای از مرگ و ویرانی رسیده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه از تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه به‌شدت ابراز نگرانی کرد.

وی در سخنانی گفت: «عملیات نظامی اسرائیل در غزه به سطح بی‌سابقه‌ای از مرگ و ویرانی رسیده است».

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: «نگرانیم که لبنان به غزه دیگری تبدیل شود که تراژدی ویرانگری برای جهان خواهد بود».

ساعتی پیش نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که «اتحادیه اروپا به‌شدت نگران تشدید تنش‌ها پس از حمله روز جمعه (رژیم) اسرائیل به ضاحیه (بیروت) و تشدید خشونت‌های فرامرزی است». 

منابع خبری عصر امروز (یکشنبه)، گزارش دادند تعداد شهدای حمله هوایی رژیم اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت بعد از بیرون‌کشیدن پیکر دو کودک از زیر آوار‌ها به ۵۰ نفر افزایش‌یافته است. 

شبکه خبری المیادین در ادامه این گزارش اشاره کرد کا ۱۱ نفر دیگر مفقود هستند و نیرو‌های امدادی هنوز نتوانسته‌اند پیکر آنها را کشف کنند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که پیکر برخی شهدا تکه‌تکه شده است و فرایند تشخیص هویت آنها آغاز شده است. رژیم صهیونیستی، عصر جمعه هفته گذشته، در یک حمله هوایی با استفاده از جنگنده‌های اف‌-۳۵ و اف-۱۶ ساختمانی را در یک منطقه پرجمعیت در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرارداد.

در این حمله چند کودک و زن و همچنین تعدادی از فرماندهان و نیرو‌های حزب‌الله به شهادت رسیدند. «شیخ نعیم قاسم» معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز یکشنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در جنایت اخیر خود به دنبال کشتار ۵۰۰۰ نفر از مردم لبنان بود ولی موفق به این کار نشد.

قاسم در جریان سخنرانی در مراسم تشییع یکی از فرماندهان شهید حزب‌الله به نام ابراهیم عقل در ضاحیه جنوبی بیروت، گفت: آمریکا از سرتاپا، شریک جنایات اسرائیل در تجاوز به غزه است و فریبکاری این کشور هم‌سودی نخواهد داشت.

معاون سید حسن نصرالله ادامه داد: اسرائیل نخواهد توانست هیچ یک از اهداف خود را در غزه محقق کند و اسرای صهیونیست فقط از طریق توافق و تبادل اسرا آزاد خواهند شد.

منابع اسرائیلی بامداد امروز از شلیک حجم کم‌سابقه‌ای از موشک‌ها از جانب لبنان به سمت شهر‌ها و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. آژیر‌های هشدار در جولان اشغالی، شهر صفد، حیفا، ناصریه و مناطق وسیعی از الجلیل به صدا درآمد و تا عمق ۵۰ کیلومتری شمال فلسطین اشغالی هدف این موشک‌باران قرار گرفت.

منابع اسرائیلی همچنین از وقوع انفجار‌های شدید در شرق حیفا خبر دادند؛ آژیر‌های هشدار تقریباً در سرتاسر شمال فلسطین اشغالی به شکل ممتد به صدا درآمد. صدای انفجار‌های شدید در اطراف پایگاه هوایی «رامات دیوید» در حیفا شنیده شد. 

برخی منابع اسرائیلی نیز از اصابت چند موشک به این پایگاه هوایی در ۴۵ کیلومتری مرز لبنان خبر می‌دهند.

این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی ۱۰۱ مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ سی، گردان هوایی ۱۰۵، مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ دی، گردان هوایی ۱۰۹، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای گفت که در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به لبنان، پایگاه هوایی و فرودگاه نظامی «رامات دیوید» را با ده‌ها موشک از نوع «فادی ۱» و «فادی ۲» مورد هدف قرار داده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار