مدیرکل گمرکات قم گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نزدیک به سه میلیون دلار تخم‌مرغ از طریق گمرکات استان به کشور‌های هدف صادر شده‌است.

اسفندیار دریکوندی گفت: در همین خصوص سه هزار تُن تخم‌مرغ خوراکی مازاد بر نیاز مصرف استان و کشور از طریق گمرکات قم به کشور‌های هدف صادر شد.

مدیرکل گمرکات قم  افزود: بستر‌های لازم برای صادرات مواد خوراکی از گمرکات استان قم به خوبی فراهم است و در همین رابطه علاوه بر تخم مرغ سایر محصولات کشاورزی استان که ظرفیت و شرایط لازم را دارد نیز به بازار‌های بین‌المللی صادر می‌شود.

دریکوندی با اشاره به ضرورت افزایش صادرات محصولات کشاورزی در قم، ادامه داد: توسعه فعالیت‌های تجاری در بخش کشاورزی استان و صادرات محصولات تولید شده در این حوزه به طور حتم موجب رونق کسب‌وکار بهره‌برداران آن خواهد شد.

گفتنی است در ۶ ماهه نخست امسال با تلاش فعالان اقتصادی ۸۹ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۹۲ دلار کالا از گمرکات قم به کشور‌های هدف صادر شد.

در همین خصوص حجم صادرات انجام شده از گمرکات استان قم از نظر وزنی ۹۶ هزار و ۱۲۶ تُن بود که این میزان صادرات در قالب تعداد ۲ هزار و ۶۹۵ اظهارنامه انجام شد.

 استان قم از ظرفیت خوبی در بخش پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار برخوردار است و در مواقعی با گسترش فعالیت‌ها در این بخش از جمله افزایش سطح جوجه‌ریزی، میزان تولید این محصولات به نحوی می‌شود که می‌توان علاوه بر پاسخ به نیاز بازار داخلی استان، مابقی سطح تولید را صادر و از این طریق از فعالان این حوزه مهم اقتصادی حمایت کرد.

سازمان جهاد کشاورزی قم با توجه به اولویت کاری خود در موضوع تامین امنیت غذایی مردم استان، از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کند و آماده همکاری با بخش خصوصی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه یاد شده‌است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان تولید سالانه محصولات بخش کشاورزی استان قم در حوزه‌های مختلف بیش از ۸۵۰ هزار تُن است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

برچسب ها: گمرکات قم ، تخم‌مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار