استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر توجه بیشتر به پروژه‌های اثر گذار در سال «رونق تولید» گفت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که سبب توسعه این استان پهناور می‌شود توجه بیش از پیش به امر ترانزیت و تجارت است.

توجه به ترانزیت و تجارت سبب توسعه سیستان و بلوچستان می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورود و توجه به گمرکات، بازارچه‌های مرزی و پروژه‌های مشابه از جمله موارد مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: توجه به طرح‌های اقتصاد مقاومتی راهی مهم برای تحقق تولید و اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیوند کار‌های جاری با طرح‌های اقتصاد مقاومتی امری ضروری و مهم است که توجه به این امر باعث رونق استان خواهد شد.

وی بیان کرد: معدن، گردشگری، دام، کشاورزی، طرح‌های آبیاری و آبخیزداری از دیگر مواردیست که در حوزه رونق تولید و توسعه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

موهبتی خاطر نشان کرد: مصوبات و پیشنهادات خوبی در این حوزه‌ها مطرح شده که با عملیاتی شدن این طرح‌ها شاهد رونق سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی به کار‌های بسیار خوبی که در سه سال اخیر در رابطه با تحقق اهداف طرح اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان انجام شده افزود: فعالیت‌های بسیاری در حوزه عملیاتی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان صورت گرفته که رسانه‌ها با زیر پوشش قرار دادن این فعالیت‌ها نقش مهمی در شناخت و نشان دادن این فعالیت‌ها در میان مردم دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بحث آموزش و مطالعه برنامه سایر استان‌ها و قیاس می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این استان داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به برنامه‌های این سازمان در سالجاری اشاره کرد و گفت: احصاء حداکثر ۳۰ پروژه برجسته و اولویت دار در استان و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی، ثبت طرح‌ها در سامانه «نیپا» و ارسال به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، گزارش گیری و اخذ عملکرد بررسی پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی توسط دبیرخانه و ارسال طرح در ستاد جهت تصویب از جمله برنامه‌های این نهاد است.

غلامرضا مالکی افزود: سامانه «نیپا» یکی از سامانه‌های مهم در حوزه پایش و رصد پروژه‌هایی که مصوب شده و تعیین سطح شاخص هاست که در سه سطح دبیرخانه، دستگاه اجرایی متولی و مجری متولی انجام می‌شود.

وی به برنامه‌های سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۶ محور سال گذشته مورد هدف بوده که توسعه منابع طبیعی، گردشگری، راه آهن، گاز، اشتغال، کشتیرانی، صیادی، توسعه تجاری چابهار و بافت‌های فرسوده مکران و ... از جمله این طرح‌ها بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه‌ها را ۹۵ میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۸.۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام/ع

نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار