مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: در استان ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر بیمه شده داریم که بیش از ۸۵ درصد از آنها به صورت رایگان بیمه شده‌اند و بابت بیمه هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

شهریار شهرکی اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان به همت دولت و در راستای پوشش بیمه سلامت همگانی اقدامات بزرگی انجام شده به طوریکه اکنون در استان بر اساس آخرین آمار که از بیمه‌شدگان در دست داریم ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر بیمه شده هستند که از این آمار ۲ میلیون ۲۴۸ هزار نفر آنها بیمه رایگان هستند.

وی با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه نخست را در بیمه سلامت رایگان کشور به خود اختصاص داد تصریح کرد: خوشبختانه در سالجاری هم این رتبه حفظ شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: از میان ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار نفر که شامل بیمه رایگان در استان هستند؛ ۴۳۸ هزار نفر دارای بیمه سلامت همگانی، ۸۶ هزار نفر نظام ارجاع و یک میلیون و ۷۲۳ هزار نفر بیمه روستاییان هستند که در واقع چهار گروه از بیمه‌شدگان شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون دهک‌های یک تا پنج به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند که شامل ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار نفر هستند؛ از دهک ۶ تا ۹ بین ۲۰ تا ۵۰ درصد باید حق سرانه را بپردازند.

شهرکی با بیان اینکه از نظر سازمان بیمه سلامت تمام ایرانیان که فاقد بیمه پایه باشند بیمه‌شدهٔ سازمان بیمه سلامت ایران محسوب می‌شوند افزود: فقط کافی است که افراد دارای کد ملی و هویت ایرانی باشند تا زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و حتی در زمان ترخیص از بیمارستان هم تمام هزینه‌های آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی در خصوص مزایای بیمه سلامت عنوان کرد: بیمه سلامت همگانی تقریباً تمام مزایایی که در صندوق کارکنان دولت مشمول بیمه‌شدگان می‌شود را شامل می‌شوند.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه در استان وضعیت پوشش بیمه‌ای بسیار خوبی داریم و امکان دسترسی به تمام مراکز که حدود ۸۶۰ مرکز در استان است هم به‌صورت ارجاع و هم مراجعه مستقیم وجود دارد.

وی اظهار کرد: در سه سال گذشته طرح‌های بزرگی از جمله نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری، پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی، پوشش بیمه‌ای محلات کم برخوردار، اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی، اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، استقرار پنل عقد و تمدید قرداد الکترونیکی با مراکز درمانی، پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی افراد دارای اتیسم، افزایش تعهدات دارو‌ها در صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر، انعقاد قرداد با مراکز درمان ترک اعتیاد، تداوم پوشش بیمه اتباع خارجی، پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول الهویه، اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در حوزه بیمه سلامت انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار