مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: ۵۷۰ میلیارد ریال برای امهال تسهیلات بخشودگی سود و جرایم دیرکرد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده به این استان ابلاغ شده است.

مجید بیگلریان اظهار کرد: آیین نامه اجرایی بند «ض» تبصره هفت قانون بودجه بخشودگی سود و جرائم دیرکرد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده تا سقف ۲ میلیارد ریال به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ابراز کرد: بار مالی امهال تسهیلات بخشودگی بند «ض» تبصره هفت قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۳، برای خسارات ناشی از سیل، سرمازدگی، خشکسالی و حوادث غیرمترقبه در این استان ۵۷۰ میلیارد ریال بوده که ابلاغ شده است.

وی افزود: مصوبه امهال تسهیلات بخش کشاورزی و زیربخش‌های تولید کشاورزی شامل همه بانک‌های عامل و موسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی می‌شود.

بیگلریان یادآور شد: این دستورالعمل با هدف حمایت از فعالان بخش کشاوزی که به علت شرایط خشکسالی و حوادث غیر مترقبه دچار خسارت شده و نتوانسته‌اند به تعهدات بانکی خود عمل کرده و دچار معوقه و بدهی شدند، تصویب و ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ابراز کرد: تمامی بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) که بابت بخش کشاورزی تا سقف اصل تسهیلات ۲ میلیارد ریال با سررسید تا پایان سال ۱۴۰۲ از بانک‌های عامل و موسسات مالی، تسهیلات ریالی دریافت کرده و خسارت وارده به آنها به تأیید کارگروه شهرستان و استان رسیده باشد، می‌توانند از مزایایی این مصوبه بهره‌مند شوند.

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.