مسئول مرکز استانی سازمان سراج در سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین رویداد تولید محتوا با هوش مصنوعی در چابهار خبر داد.

سعید دهنوی اظهار کرد: امروز با پیشرفت روزافزون فناوری‌های نوین بویژه هوش مصنوعی (AI)، جهان شاهد تغییرات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف زندگی است و هوش مصنوعی به یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های نوآوری و تحول در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی تبدیل شده که اگر از زاویه دید رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی از منظر تمدن سازی به فضای مجازی نگریسته شود، یکی از مهمترین رسالت‌ها برای فعالان در حوزه رسانه و فضای مجازی، شبکه‌سازی، هم‌افزا کردن، رشد و توانمندسازی استعداد‌ها و ظرفیت‌های پراکنده و جوان در این عرصه است.

وی افزود: رویداد ملی تولید محتوا با هوش مصنوعی، بستر مهم شبکه‌سازی فعالان این حوزه، نوآوری، تبادل دانش و ایجاد هم‌افزایی در دنیای مدرن هستند، این رویداد به فعالان هوش مصنوعی کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های جمعی و خلاقانه، نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا کنند.

مسوول مرکز استانی سازمان سراج در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ضرورت ایجاد بستری برای ایفای نقش فعالان هوش مصنوعی در جامعه نه تنها برای رشد علمی و فنی اهمیت دارد، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز تحولاتی گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

وی تاکید کرد: این بستر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که فعالان هوش مصنوعی به راحتی بتوانند نقش خود را در بهبود فرآیند‌ها و توسعه فناوری‌ها ایفا کنند که در تداوم این طرح در نظر گرفته شده است.

دهنوی اظهار کرد: پلتفرم‌های آموزشی و اشتغالزا، کارگروه‌های تخصصی و رویداد‌های مشترک می‌توانند به تسریع فرآیند شبکه‌سازی و همکاری بین فعالان این حوزه کمک کنند و فضایی را برای نوآوری و ارائه راه‌حل‌های جدید در جامعه فراهم آورند.

نخستین رویداد تولید محتوا با هوش مصنوعی در چابهار برگزار می‌شود

ضرورت برگزاری رویداد ملی در سیستان و بلوچستان

وی بیان کرد: برگزاری چنین رویدادی بویژه با ابعاد ملی در سیستان و بلوچستان، به تقویت چهره این استان و تجلی تعبیر "گنج پنهان" برای این خطه در اذهان عمومی و فعالان عرصه تولید محتوا عنوان استانی با ظرفیت‌های ویژه نیروی انسانی، علمی و پیشرو در هوش مصنوعی و برخوردار از ظرفیت‌های تجاری، صنعتی، فرهنگی و گردشگری کمک شایانی می‌کند.

مسوول مرکز استانی سازمان سراج در سیستان و بلوچستان گفت: در نتیجه رویداد ملی تولید محتوا با هوش مصنوعی، بستری را برای پرورش ایده‌ها، خلاقیت‌ها و کاربرد‌های نوین و همچنین رشد استان و کشور فراهم می‌کنند.

وی افزود: نخستین رویداد ملی تولید محتوا با هوش مصنوعی با اهداف شناسایی و حمایت از استعداد‌های برتر در حوزه تولیدات هوش مصنوعی، کمک به شکوفایی استعداد‌های هنری، رسانه‌ای و علمی بالقوه جوانان استان و کشور، ایجاد انگیزه، تقویت روحیه تولید کننده وکنشگرانه به جای روحیه منفعلانه در فضای مجازی، جبهه سازی تولید کنندگان جوان در عرصه هوش مصنوعی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه، کمک به اشتغال تولید کنندگان هوش مصنوعی کشور از طریق راه اندازی پلتفرم و معرفی استان به عنوان یکی از سرآمدان هوش مصنوعی در کشور در تاریخ ۹، ۱۰ و ۱۱ آبان ماه سالجاری در شهرستان چابهار برگزار می‌شود.

دهنوی تاکید کرد: این رویداد که شامل ۲ بخش گردشگری (آشنایی با ظرفیت‌های چابهار) و رقابت، ویژه تولید کنندگان با هوش مصنوعی در سراسر کشور و همچنین برگزیده‌های رویداد‌های استانی است که پیش‌تر در ایرانشهر، زاهدان، زابل و دیگر شهر‌های کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: برآورد هزینه به ازای هر نفر در این رویداد مبلغ ۵۰ میلیون ریال است که با تخفیف ۹۰ درصدی در نظر گرفته شده، چهار میلیون و ۹۹۰ هزار ریال می‌شود، همچنین اسکان و وعده‌های غذایی برای همه شرکت کنندگان رایگان است و ما میزبان شرکت کنندگانی از سراسر کشور هستیم.

مسوول مرکز استانی سازمان سراج در سیستان و بلوچستان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد باید با ابزار‌های تولیدمحتوا با هوش مصنوعی و حداقل‌های هوش مصنوعی آشنا بوده و سابقه تولید اثر نیز داشته باشند. تولید کنندگان برای شرکت می‌بایست از طریق سایت ai-hana.ir حداکثر تا تاریخ ۲۲ مهر ماه اقدام به ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار