فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۲۱۸ پرونده تخلف شکار و صید غیرمجاز در استان با همکاری محیط‌بانان در سطح مناطق حفاظت‌شده خبر داد.

بختیار طاهری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۶ متخلف شکار و صید غیرمجاز در استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: از متخلفان ۸۲۵ قطعه ماهی، ۲۶۸ قطعه پرنده و هفت راس حیوان پستاندار شکار و صید شده و ۶۵ قطعه سهره طلایی زنده کشف و ضبط شد.

طاهری با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی تخلفات شکار و صید در سطح استان نسبت به مدت مشابه گفت: در این مدت کمترین تخلف به دلیل افزایش فعالیت محیط‌بانان، آموزش و ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین جوامع، آشنا کردن افراد با پیامدها و جرایم شکار غیرمجاز، گشت و کنترل‌های واحدهای یگان در مناطق آزاد و مناطق حفاظت شده، خرید و توزیع تجهیزات از جمله دوربین دید در شب باعث کاهش شکار گونه‌های جانوری در منطقه تنگ صیاد ثبت شده است.

به گفته وی، در این مدت ۱۹ قبضه اسلحه کشف و ضبط شد که هشت مورد اسلحه غیرمجاز و ۱۱ مورد اسلحه مجاز کشف و ضبط شد.

طاهری با اشاره به اینکه در سال‌گذشته برای نخستین بار در کشور برای نصب و راه‌اندازی دوربین‌های دید در شب و زوم ثابت و قوی اعتباری بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه شد گفت: در سالجاری نیز نصب دوربین پایش آنلاین در مناطق حفاظت شده در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از پایش مستمر از واحدهای صنفی عرضه گونه‌های جانوری در استان خبر داد و گفت: در بازدیدهای انجام شده به واحدهای صنفی متخلف تذکرات کتبی و شفاهی داده شد و از افراد خاطی تعهدی مبنی بر فروش نرساندن پرندگان وحشی اخذ شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۰ قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶ و اصلاحات بعدی حمل، نگهداری و عرضه و فروش جانوران وحشی زنده یا کشته شده یا اجزا بدن آنها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست جرم محسوب می‌شود.

طاهری از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف‌زیست محیطی از طریق سامانه ۱۵۴۰ به صورت تلفنی گزارش دهند تا از بروز آن پیشگیری شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۵.۳ درصد مساحت استان چهارمحال و بختیاری در قالب مناطق حفاظت شده تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد و در استان ۴۳۵ گونه جانوری و هزار و ۶۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار