قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در این سال‌ها به حدی رسیده است که حالا نه کشور‌های منطقه بلکه تمامی قدرت‌های بزرگ جهان زبان به اعتراف آن گشوده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس قواعد ملی و تاریخی و اعتقادی خود هیچ گاه شروع کننده جنگ و تنش و دعوا در سطح جهان نبوده و همیشه در حرف و عمل از تعامل تمامی کشور‌ها با یکدیگر و حل کردن مسائل با صحبت و گفتگو سخن گفته است. این باور ملی و رفتار مهم سیاسی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های منطقه به شکل جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته و در تمامی سال های پس از انقلاب اسلامی اجرایی شده است. 

به شکلی که با وجود برخی از اقداماتی که باعث کاهش ثبات منطقه توسط برخی از کشور‌ها خصوصا کشور های حاشیه خلیج فارس شده باز هم ایران همیشه به افزایش سطح روابط کشور های منطقه تاکید کرده و بار‌ها به تمامی این کشور‌ها از تامین امنیت منطقه توسط خود همین کشور‌ها مشورت داده است و از آن‌ها خواسته که از اعتماد به کشور‌هایی که سودشان در تنش و عدم ثبات در منطقه است خودداری کنند. یا ارتباط راهبردی اکنون جمهوری اسلامی ایران با عراق؛ که در سال‌های نه چندان دور جنگی طولانی را با یکدیگر تجربه کردند نشان از خواسته جمهوری اسلامی ایران برای ثبات و منطقه‌ای بدون تنش است.

حالا، اما کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که اینگونه جدی و بدون ذره‌ای شک حرف از ثبات و امنیت در منطقه می‌زند نشان داده است که این درخواست برای منطقه از سر ضعف نیست. بلکه قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در این سال‌ها به حدی رسیده است که حالا نه کشور‌های منطقه بلکه تمامی قدرت‌های بزرگ جهان زبان به اعتراف آن گشوده اند. اعترافی به معنی قدرت نظامی و دفاعی ایران برای دفاع از خود.

قدرتی که حالا خصوصا در این یک سال گذشته نشان داده است که‌ترسی از نمایش آن ندارد و در زمان و مکانی که خود تعیین می‌کند آن را به معرض  نمایش تمامی جهانیان می‌گذارد و هدف خود را نه شکست بلکه به معنای واقعی کلمه نابود می‌کند. قدرتی که البته هنوز همه آن را نشان نداده است.

جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته با پشت سر گذاشتن جنایات صهیونیست‌ها علیه کشورمان یک بار پس از عملیات بمباران علیه کنسولگری ایران در سوریه و بار دیگر به دلیل ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و تجاوز به خاک کشورمان و همچنین به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار سرلشکر نیلفروشان، ۲ بار جنگی واقعی را علیه این رژیم جنایتکار نشان داده است و با وعده صادق یک و ۲ به آن‌ها ثابت کرد که برای رسیدن به صلح و آرامش در منطقه ترسی از جنگ و پاسخ دندان شکن به جنایات صهیونیست‌ها ندارد.

رفتاری که در این روز‌ها بار‌ها به آن تاکید شده که در صورت اقدام صهیونیست‌ها علیه ایران نوبت سوم وعده صادق سنگین‌تر و سهمگین‌تر است و جمهوری اسلامی ایران برای تمانی ماجرا‌ها آماده است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، در گفتگو با شبکه الجزیره و در پاسخ به تهدید‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:با اینکه به‌دنبال جنگ با تشدید تنش نیستیم، اما برای هرگونه سناریویی آماده هستیم. اسرائیلی‌ها می‌توانند عزم و اراده ما را محک بزنند.

عراقچی در ادامه گفت: خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر این اساس چگونگی پاسخ خود را که با دقت تمام آن را بررسی خواهیم کرد، تعیین می‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و نقض حاکمیت خود توسط رژیم صهیونیستی و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در ترور شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران کرد.

صهیونیست‌ها پس از این پاسخ ایران، تهدید به حمله کرده‌اند، اما مقامات ایرانی هشدار داده‌اند هر اقدامی از سوی تل‌آویو با پاسخ محکم‌تر ایران مواجه خواهد شد.

عراقچی در ادامه گفت‌وگوی خود با الجزیره، با بیان اینکه «اسرائیل به دنبال جنگی گسترده و سوق دادن برخی کشور‌ها به این جنگ است»، گفت: تنها ایران نیست که خواهان جنگی گسترده نیست بلکه همه از میزان فاجعه بار بودن این جنگ مطلع هستند.

او تاکید کرد که «مقاومت قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی است و نتانیاهو به هدف خود در جنگ غزه یعنی نابودی حماس نرسید و در لبنان نیز با همین وضعیت مواجه خواهد شد.». 

جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه جنگی را آغاز نمی‌کند، اما در مقابل هر گونه تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد

حسن لاسجردی فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آمادگی ایران برای مقابله کامل با رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران در گذشته هم این منطقش بوده که هیچ گاه جنگی را آغاز نمی‌کند، اما در مقابل هر گونه تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد. به نظر می‌رسد با توجه به اقدام غیر انسانی که صهیونیست‌ها برای ترور سید حسن نصرالله داشتند و همچنین در ترور‌هایی که رهبران مقاومت را به شهادت رساندند به طور قطع این تهدید، تهدیدی قابل اجرا بر اساس قابلیت‌های ما است و در گذشته و در وعده صادق یک ثابت کردیم در مقابل جنایت‌های اسرائیل ساکت نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: اکنون هم در این مرحله با همین ذهنیت و با حجم بیشتری جنایات صهیونیست‌ها را پاسخ دادیم. رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند که عجله‌ای در پاسخگویی نخواهیم داشت و البته تاخیری هم در جواب خود نخواهیم کرد و به موقع اقدام خود را عملی می‌کنیم و این موضوع مهمی برای محاسبات منطقه‌ای ما و صهیونیست‌ها خواهد بود.

لاسجردی گفت: بسیاری بر این باور بودند در پس جنایات صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ما جوابی نمی‌دهیم، اما حمله موشکی پر قدرت ما معادله را بر هم زد و خطبه نماز جمعه رهبری نیز به نوعی تایید بر تداوم واکنش‌های کوبنده و قاطعانه در مقابل جنایات اسرائیل بود.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که رهبری به آن تاکید کردند در ابتدا اصل واکنش و تایید آن بود و در وهله دوم هم آن که ما پاسخ خواهیم داد، اما این پاسخ بر اساس حوصله و ارزیابی و برآورد‌ها انجام خواهد شد.

جواد منصوری کارشناس سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد:  تنش‌ها به این زودی بعید است که به پایان برسد، اما این که جزئیات این عملیات در هر دو طرف به چه شکل خواهد بود مقداری بستگی دارد به تحلیل‌ها، امکانات و شرایط.

وی ادامه داد: نکته مهم قضیه آن است که جنگ به یک معنای تازه در منطقه آغاز شده و بعد از یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی کل منطقه را فرا گرفته است و طبعا ادامه دارد. محور مقاومت تا به اهداف اصلی خودش نرسد دست بر نمی‌دارد و باید مسئولان کشور به هر حال شرایط را درک کنند و در تمامی ابعاد آمادگی لازم را داشته باشند.

اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بحث ورود جمهوری اسلامی ایران به عملیات علیه صهیونیست‌ها به این معنی نیست که مستقیما باید به آنها حمله کنیم.

وی اظهار کرد: ما امروز در کنار مقاومت حضور داریم و مسئولان و فرماندهان ما حاضر هستند. در تمامی اتفاقات در سوریه و لبنان عوامل مستشاری ما حاضر هستند و به نوعی با همکاری مقاومت مدیریت میدان را انجام می‌دهیم.

زارعی ادامه داد: زمان محاسبات و ضربه اصلی و ورود مستقیم ما برای تنبیه صهیونیست‌ها بازمی‌گردد به تصمیم، شرایط و اقداماتی که مقامات عالی بایستی اتخاذ کنند که برای این اقدام نیز دیر نیست.

وی گفت: حتما در هفته‌های آینده شاهد تغییرات بسیار بنیادین در عرصه‌های نبرد از طرف مقاومت هستیم و وحدت میدانی که در میان نیرو‌های مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و ایران شکل می‌گیرد، شرایطی ایجاد می‌کند که زمینه نابودی و فروپاشی صهیونیست‌ها به‌زودی رقم خواهد خورد.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۰:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
انشاالله
Germany
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
این وضعیتی اقتصادی و معیشتی مردم فقط یک جنگ کم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
چرا پا ایرانو میکشید وسط هر کی میخواد بجنگه بره غزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
بزودی جولان آزاد میشود منتظر خبرهای خوب باشید.
France
محمدولایی بازنشسته
۰۹:۰۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
خواست ملت ایرانه باید قدرت بازدارندگی را فقط در تغییر دکترین هسته ای انشا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
ای خدا کی میشه فروپاشی وسقوط اسرائیل را در سراسر جهان جشن بگیریم
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
روز نامه خطر میگه عربستان قطر امارات در حمایت از ایران بر علیه اسراییل که میخواست ب طرف کشورمون موشک پرتاب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
انگلیس ملعون و آمریکای پلید سگی را در منطقه رها کرده‌اند که بیماری هاری دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
درسته حرفت.فقط‌ موندم‌اوناکه‌منفی میدن‌ ازقصد دردشون چیه؟چه مشکلی با فلسطین‌ولبنان دارن چراطرف سپاه دشمن دشیطانن .ولی بدونیداسرائیل دیریازودنابودشدنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
اونها تعدادی رباتن یا همان لشگر صهیون ها هستند که برای فعال بودنِ ۲۴ ساعته شبکه ها ، پول میگیرن.
نگران نباشید .
همچون خار وخاشاک بر روی آب فقط نمایانند ولی هیچی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
زودتربزنیدشون
آخرین اخبار