بانک جهانی ایجاد یک صندوق جدید برای کمک به اوکراین را تصویب کرده است.

هیئت مدیره بانک جهانی (WB) ایجاد یک صندوق واسطه مالی جدید (FIF) را که برای حمایت از اوکراین طراحی شده است، تصویب کرد. این را خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است. 

به گفته این آژانس، بنیانگذاران و اهداکنندگان اولیه این صندوق، کانادا، ژاپن و ایالات متحده بودند. آنها قصد دارند حداقل ۱۰ میلیارد دلار به صندوق واریز کنند.

فرض بر این است که صندوق جدید به کشور‌های گروه هفت G۷ کمک خواهد کرد تا تا پایان سال ۵۰ میلیارد دلار کمک مالی اضافی را برای کیف تامین کنند.

به گفته منبع این آژانس، انگلیس نیز برای حمایت از این صندوق اعلام آمادگی کرده است، اما لندن میزان وجوهی را که آماده ارائه آن هستند، مشخص نکرده است. لندن همچنین خاطرنشان کرد که هدف این صندوق حمایت از تلاش‌های اوکراین در اجرای اصلاحات و دستیابی به ثبات اقتصاد کلان و همچنین بازسازی اوکراین است.

یک منبع ریانووستی در اداره روسیه بانک جهانی تاکید کرد که صندوق جدید به اوکراین اجازه نمی‌دهد از بودجه اختصاص یافته برای نیاز‌های نظامی استفاده کند.

تصمیم برای ایجاد این صندوق مدت کوتاهی پس از تصویب وام ۳۵ میلیارد یورویی (۳۸.۳ میلیارد دلاری) توسط سفرای اتحادیه اروپا برای اوکراین اتخاذ شد که با درآمد حاصل از دارایی‌های بلوکه شده روسیه تضمین شده بود. پارلمان اروپا هنوز با این اقدام موافقت نکرده است.

در همان زمان، مدیریت بانک جهانی اطمینان داد که صندوقی که برای حمایت از اوکراین ایجاد می‌شود، با دارایی‌های فدراسیون روسیه مسدود شده در غرب یا سود حاصل از آنها تعامل نخواهد داشت و وجوه منحصراً از بودجه کشور‌های کمک کننده به آن سرازیر می‌شود. 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار