نیروی حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان اعلام کرد که صهیونیست‌ها برای دومین بار در ۴۸ ساعت گذشته مواضع آن را هدف قرار داده است. 

 نیروی حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) در بیانیه‌ای تایید کرد که مقر آن در «ناقوره» واقع در جنوب لبنان برای دومین بار در ۴۸ ساعت گذشته هدف نیرو‌های صهیونیست قرار گرفته است.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است که در نزدیکی برج دیده‌بانی یونیفل انفجار رخ داده و در نتیجه آن دو نفر از نیرو‌ها مجروح شده‌اند. همچنین تانک‌های اسرائیلی به سمت مقر یونیفل حرکت کرده‌اند. 

یونیفل تاکید کرد که نیرو‌های آن به درخواست شورای امنیت و طبق قطعنامه ۱۷۰۱ در جنوب لبنان خدمت می‌کنند و هرگونه حمله عمدی به آنها «نقض شدید حقوق بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است». 

حملات ارتش صهیونیستی به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل از روز گذشته واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. ایتالیا روز گذشته سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد. وزارت خارجه فرانسه نیز امروز در اقدامی مشابه، حملات مذکور را نقض جدی قوانین بین‌المللی خوانده و سفیر رژیم صهیونیستی را برای ارائه توضیحات احضار کرد. 

پیش از این، وبسایت خبری «والا» وابسته به رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل دستور تخلیه داده و گفته است که نیرو‌های آن باید عقب نشینی کنند. با این حال «آندره آ تانتی» سخنگوی یونیفل گفت کشور‌هایی که این نیرو‌ها را به لبنان می‌فرستند تصمیم گرفته‌اند که مواضع خود را ترک نکنند. وی افزود: «ناظران سازمان ملل در تمامی مواضع خود باقی می‌مانند و علیرغم چالش‌ها، به نظارت بر اوضاع ادامه خواهیم داد».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار