رئیس ستاد ارتش اردن طی بازدید از محل برگزاری رزمایش نظامی «جهش شیر» از روند اجرای این مانور مطلع شد.

سرلشکر «یوسف الحنیطی»، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن روند اجرای رزمایش «جهش شیر» (وثبه الأسد) که توسط یکی از تشکیلات منطقه نظامی مرکزی واقع در یکی از میادین آموزشی این کشور برگزار شد را پیگیری کرد. 

الحنیطی در جریان توضیحات فرمانده منطقه نظامی مرکزی و مدیر عملیات جنگی درباره روند اجرای امور عملیاتی، آموزشی و لجستیکی رزمایش، به علاوه فرضیاتی که بر مبنای آن صورت گرفته و مطابق با تهدید‌های فعلی است قرار گرفت.

این رزمایش شامل اجرای برنامه‌هایی بود که سناریو‌های محیط عملیاتی را از طریق اجرای نبرد پدافندی شبیه سازی می‌کند. همچنین استفاده از فناوری روز از جمله پهپاد‌ها و حملات سایبری با مشارکت انواع نیرو‌های مسلح را در برگرفت. همچنین این رزمایش شامل شلیک توپخانه متوسط​، تسلیحات ضد زره شامل انهدام مهندسی و شلیک تانک‌ها و پیاده نظام مکانیزه با پشتیبانی هواپیما‌های نیروی هوایی اردن بود.

این رزمایش با هدف آزمودن آمادگی رزمی یگان‌های شرکت‌کننده و توانایی آنها برای برنامه‌ریزی و اجرا در تصمیم‌گیری در شرایط مشابه در عملیات‌های متعارف و غیر متعارف و وظایف احتمالی و همچنین همسویی با تحولات جدیدی است که در نبرد‌های مدرن ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری اردنی (پترا)، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن از مرکز فرماندهی و کنترل دوم وابسته به فرماندهی نیروی هوایی اردن بازدید کرد و مورد استقبال فرمانده این نیرو قرار گرفت.

الحنیطی بر اهمیت این مرکز در ارائه انواع مختلف اطلاعات و داده‌ها به نیرو‌های مسلح برای بهبود عملکرد عملیات هوایی و زمینی به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب در مواجهه با تهدیدات در شرایط فعلی تاکید کرد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: رزمایش نظامی ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
آفرین خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
اسمش جهش موش میشد بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
چون که گفته شد که از طریق اردن به دشمنان اجازه داده تا موشک رهگیری. شود فک کرده کسی اردن هم جز قدرت منطقه بحساب آورده توهم زده .به قول دوستمون مورچه چه هست که کله پاچه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
برو بمیر اردنی بی غیرت وترسو
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۱۳:۵۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
موش چیه کله پاچش چی باشه اردن و چه به رزمایش اونم جهش شیر
آخرین اخبار