امام جمعه موقت تهران گفت: جهاد تبیین از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد و مبارزه است که همه انبیاء از این سنگر حرکت خود را آغاز کرده‌اند.

آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: تقوا یک دژ و سنگر مستحکم و با ترمز عقل و دین زندگی کردن است چرا که فردی که تقوا ندارد هر عملی را انجام داده و هر حرفی را به زبان می‌آورد. 

فردی که تقوا دارد در هر عمل و فکری خدا را در نظر می‌گیرد

وی افزود: فرد بی تقوا ملاحظه خداوند و عالم ابدی را نمی‌کند، اما فردی که تقوا دارد در هر عمل و فکری خدا را در نظر می‌گیرد. من کان لله کان الله له: هر کسی مال خدا باشد خدا نیز برای او است و خوش به حال کسی که خودش را به حضرت حق سپرده است.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: مسئله تبلیغ و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد و مبارزه است که همه انبیاء از این سنگر حرکت خود را آغاز کرده‌اند. مسئله غدیر را خداوند در قرآن به پیامبر خود در بستر تبلیغ واجب کرد و مبلغ هر کسی که باشد پیام رسان قرآن کریم است.

کسی که  اعمال زشت انجام می‌دهد نمی‌تواند دیگران را نهی کند

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: کسی که انجام اعمال زشت را بد نمی‌داند و انجام می‌دهد نمی‌تواند دیگران را نهی کند چرا که تاثیری ندارد و کلام باید از دل انسان جاری شود؛ لذا پیام رسان، یک مجاهد در جبهه جهاد تبیین است و باید به یقین رسیده باشد که یکی از علائم آن شجاعت و حماسی زندگی کردن است. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای در جمعه نصر در شرایطی در مصلی تهران حضور یافتند که نگرانی و تهدید وجود داشت، بعد از شهادت یک علمدار و افتادن یک علم و داغدار شدن امتی مجاهد، مقاوم و به پا خواسته در برابر استکبار، برخی روحیه خود را باخته بودند؛ چرا که در جبهه مقاومت سید حسن نصرالله بی بدیل، کار آزموده و به تعبیر رهبر انقلاب عصاره فضائل لبنان بود.

آیت الله صدیقی گفت: وقتی چنین شخصیتی از یک جامعه گرفته می‌شود افراد آن جامعه مبتلا به تردید و ابهام می‌شوند. از طرفی این وضعیت روحی و روانی با تبلیغات و جنگ روانی دشمن نیاز به ترمیم و تقویت داشت. این گروه تبهکار و باند ترور خونخوار عقلاً و وجدانا رعایت هیچ چیزی را نمی‌کنند و حد و مرزی ندارند. آنها به کشور ما تعرض کردند و مهمان عزیز ما را به شهادت رساندند.

رهبر انقلاب در جمعه نصر به عنوان فرمانده کل نیرو‌های جهادی اسلام نماز را اقامه کردند

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: در این شرایط تهدید که سید مقاومت به شهادت رسیده و بمب‌های دو تنی بر روی ساختمان‌ها ریخته شد و ویرانی‌های بی‌سابقه برای بشریت موجب وحشت شد، یک انسان به معنای واقعی کلمه که وارث همه خوبی‌های پیامبر و ائمه اطهار و یادگار امام راحل است هیچ کدام از کار‌های تکلیفی خود را ترک نکردند و فردای شهادت سید حسن نصرالله با نخبگان دیدار و در جمعه نصر به عنوان فرمانده کل نیرو‌های جهادی اسلام نماز را اقامه کردند.

وی تاکید کرد: ایشان در نهایت صلابت و اقتدار از سید مقاومت در جمعه نصر تجلیل کردند همانطور که امام حسین (ع) در شب عاشورا در محاصره آن همه گرگ خونخوار رفتار کردند بودند. رهبر انقلاب از ابتدای جلسه به مراسم نماز آمدند و آنچنان کلمات سنجیده‌ای بر زبان جاری کردند که گویا از زبان جدشان حضرت علی سخن می‌گفتند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: معظم له در خطبه‌های خود خطاب به مردم لبنان گفتند که ما هم عزادار هستیم اما عزاداری ما غصه خوردن و رکود نیست و از این خون‌ها بهره می‌گیریم و این خون‌ها باید تجدید حیات باشد .

طوفان الاقصی نشان داد که ارتش اسرائیل آنقدرها هم که می‌گویند قدرت ندارد

آیت الله صدیقی با اشاره به سالگرد طوفان الاقصی اظهار کرد: طوفان الاقصی حمله یک جمعیت معدودی مبارز جهاد بود در حالی که آمریکا، اسرائیل خون آشام و غاصب را بسیار بزرگ نشان داده بود اما حزب‌الله قهرمان سال‌ها قبل اولین بار طعم ذلت را به این رژیم جنایتکار چشاند و او را بیرون کرد. طوفان الاقصی نشان داد که ارتش اسرائیل آنقدرها هم که می‌گویند قدرت ندارد و تنها کسی قدرتمند است که در سنگر ایمان نشسته باشد و شکستی که بر اسرائیل تحمیل شد تا ابد قابل جبران نخواهد بود.

داغ سید مقاومت فراموش شدنی نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: داغ سید مقاومت فراموش شدنی نیست و من این داغ را به همه جهان اسلام رهبر انقلاب و مردم لبنان تسلیت می‌گویند. 

وعده صادق ۲ دست خدا و مدبرانه بود

وی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ تاکید کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیروهای مسلح ما امتحان خود را پس دادند و ثابت کردند که شکست ناپذیرند. جنایت‌هایی که باند تبهکار رژیم صهیونیستی مانند شهادت شهید هنیه و سید حسن نصرالله انجام داد باید با پاسخ درخوری مواجه می‌شد؛ البته چند روزی تاخیر در آن صورت گرفت و در این بین عده‌ای گفتند که ایران منفعل شده و بنای مجازات ندارد و برخی معاندان و افراد کم صبر شبهاتی ایجاد کردند اما وعده صادق ۲ دست خدا و مدبرانه بود. 

صدیقی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جمعه نصر با جلوه الهی در نماز جمعه حضور پیدا کردند از طرفی مردم در این شرایط تهدید با زن و بچه خود حضور یافتند و این نشان می‌دهد که شما مردم به مقام ولایت یک اعتقاد و باور فطری و قلبی دارید و حضور شما مردم برای جبهه مقاومت یک افتخار و عزت بود. 

در عملیات وعده صادق ۲، ۱۷۰ موشک به اهداف مدنظر اصابت کرد و باعث ذلت اسرائیل شد

وی افزود: سپاه قهرمان با همراهی ارتش و وزارت دفاع طرحی جانانه برای پاسخ به دشمن پیش‌بینی و زمان صحیح کیفیت لازم را زیر نظر رهبر معظم انقلاب برای آن مشخص کردند که در تاریخ ماندگار شد. در عملیات وعده صادق ۲، ۱۷۰ موشک به اهداف مدنظر اصابت کرد و باعث ذلت اسرائیل شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: این حمله علمی و با محاسبات دقیق و ورای پیش‌بینی‌ها و تکنولوژی‌های آمریکا و اروپا بوده و دماغ ایالات متحده را به خاک مالید و هیچ کاری نتوانستند بکنند. از طرفی این حمله اخلاق مدارانه بود و سپاه زندگی و مردم را مورد هدف قرار نداد. ارتش ما نیز در میان ارتش‌های دنیا بی‌نظیر و قدرتمند است که هم انضباط نظامی و هم اخلاقی و معنوی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۷
Germany
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
به خدا پناه میبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
یه کمی هم برای زمین هزار میلیاردی گریه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
از زمین هزار میلیاردی چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
آقایون قانون کجایییییییییید؟؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
"فردی که تقوا دارد در هر عمل و فکری خدا را در نظر می‌گیرد"
"کسی که اعمال زشت انجام می‌دهد نمی‌تواند دیگران را نهی کند"
حاج آقا به حرفایی که میزنه اعتقاد هم داره؟
Iran (Islamic Republic of)
یاعلی
۱۳:۴۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
عجب !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
حاج آقا ازوقتی درپایین شهر ازگل اقامت گزیدی چهره ات نورانی ودلنشین سده است
آخرین اخبار