مسعود پزشکیان در دیدار ولادیمیر پوتین با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین ایران و روسیه گفت: ارتباط ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت بزرگداشت سیصدمین سالگرد مختوم‌قلی فراغی، شاعر شهیر ترکمن که در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شده بود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در حاشیه حضور رئیس‌جمهور در ترکمنستان انجام شد و نخستین دیدار پزشکیان با رئیس جمهور روسیه است.

مسعود پزشکیان در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین ایران و روسیه گفت: ارتباط ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای روس خود گفت: از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روز به روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به رشد همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.

پزشکیان با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های متقابل و مکمل خوبی دارند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم.

پزشکیان با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هیچ چارچوب حقوقی و انسانی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند و شرایط در منطقه بحرانی است؛ کشور‌های اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشور‌های منطقه در بستر آرامی ادامه یابد.

پوتین در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال جاری افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور و روند خوب آن را شاهد هستیم.

وی افزود: مسکو و تهران فعالانه در عرصه بین المللی با یکدیگر همکاری دارند و غالبا در مورد ارزیابی‌های خود نسبت به رویداد‌های جهان اتفاق نظر دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
تو را خدا به بورس برسید پولمان در بانک می گذاشتیم حداقل زیان نمی کردیم به خدا این طرز رفتار درستی با سرمایه گذاران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مولوی عبدالرحمن الله وردی از کوهک
۱۳:۴۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
درود بر رئیس جمهور ملت اسلام.پوتین در مقابلش کج شده استوار مثل سرو پزشکیان دوستت دارم
آخرین اخبار