مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی هفت زندانی غیر عمد به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) گفت: به همین مناسبت تعداد ۷ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده مبلغ ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۴ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد ۱ محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

عظیمی در ادامه افزود: مردم استان یزد در تمام فصول سال و در مناسبت‌های مختلف مبالغ مورد نظر خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص میدهند و کمک‌های خود را تنها مربوط به یک ماه نمیگذارند و همواره بزرگترین حامی این ستاد مردمی بوده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از اقدام زیبابی اهالی دوشنبه‌های رهایی گفت: به همت یکی از خیرین عضو گروه دوشنبه‌های رهایی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت و در نوبت‌های قبل نیز مبالغی را به ستاد دیه استان اهدا کرده بود، مبلغ ۳۴۵ میلیون تومان را به ستاد دیه استان یزد اهدا گردید و ما مجددآ شاهد این موضوع بودیم که در کنار یک اقدام فرهنگی و بازدید از بنا‌های قدیمی این استان زمینه آزادی چند زندانی غیر عمد فراهم میشود که این پویش به هفته ۵۵ خود رسیده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: تنها مرجع رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ستاد دیه است و نیکوکاران میتوانند جهت مشارکت در این امر خیر همه روزه به مراجعه این ستاد مردمی ضمن بررسی پرونده مددجویان مشمول کمک این ستاد مبالغ خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.