مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از طریق اجرای بسته‌های تشویقی در ۱۲ شهر استان تهران شاهد افزایش میزان نوسازی و کاهش قیمت تمام شده هستیم.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای مختلف استان تهران از طریق بسته های تشویقی در حال اجراست، گفت: تجربه ارائه بسته های تشویقی در سایر استان ها موفقیت آمیز بوده و همین امر باعث شده که این طرح در استان تهران و در شهرهای با حجم بالای بافت فرسوده اجرایی شود.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی های انجام شده این بسته در ۱۲ شهر پرتراکم در قالب مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری اجرا شده است.

جنتی تاکید کرد:  اجرای این  بسته تشویقی با ضوابط خاص در راستای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در محدوده شهرهای مشمول در شهرهای تهران، اسلامشهر، قدس، رباط کریم، قرچک، شهریار، چهاردانگه، گلستان، ملارد، پیشوا، نسیم شهر و حسن آباد انجام شده و برای ۴ شهر فردوسیه، باغستان، نصیر شهر و پاکدشت در دستور کار کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب نهایی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران  اظهار کرد: تصویب بسته‌های تشویقی در  جهت  رفع مشکلات محلات مشمول در شهرهای استان و برای ارتقای خدمات در محلات ناکارآمد شهری است.

وی افزود:  کاهش هزینه تمام شده ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی در محلات هدف و همچنین استقبال بیشتر سازندگان زمینه ساز اجرای بیشتر این بسته ها می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: در سال گذشته تجربه نشان داد که بسته های تشویقی توانست کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن را به همراه بیاورد. بنابراین اجرای این طرح در ۱۲ شهر استان می تواند زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده شود.

جنتی گفت: در تصویب بسته‌های جدید تراکم تشویقی، امکان کاهش ضریب تامین پارکینگ و بسیاری از مشوق‌های دیگر وجود دارد که محرک بسیار خوبی  برای سازندگان است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار