مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش دولتی و خصوصی انجام ‌می‌شود، گفت: ۶۲ هزار نفر طی یکسال گذشته در این استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

جلیل شهریاری  با اشاره به ارائه آموزش به ۵۰ درصد از مهارت آموختگان توسط بخش دولتی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از این تعداد یک سوم در محیط کار واقعی و صنوف، آموزش‌های مهارتی را برای ارتقای توانمندی‌ها و ورود به بازار کار فرا گرفتند.

وی از بهره‌مندی ۱۰ هزار سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارتی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: آموزش و ارائه خدمات به سربازان وظیفه یکی از تفاهم‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح در سه بخش ارتش، سپاه و فراجا است که در پایان دوره سربازی هر فرد بتواند با یک مهارت وارد جامعه و بازار کار شود.

۳۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی با نظارت این سازمان در سطح سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۳۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی با نظارت این سازمان در سطح استان فعالیت دارند و حدود ۳۰ هزار نفر در این آموزشگاه‌ها از آموزش‌های مهارتی بهرمند شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های گازرسانی در شهرستان‌های زابل، زهک، سراوان و خاش، بیان کرد: رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای متناسب با بوم هر منطقه و با توجه به شرایط و فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی ارائه می‌شود و اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان آمادگی برگزاری و راه‌اندازی همزمان دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را به روش‌های مختلف متناسب با فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی استان را دارد.

به گفته شهریاری دوره‌های ویژه بانوان در زمینه گیاهان دارویی و صنایع غذایی از جمله نان‌های حجیم و نیم حجیم با توجه به شرایط و بازار کار جزو دوره‌های جدید راه‌اندازی شده در سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید:

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد خدمات تغذیه‌ای در زاهدان افتتاح شد

۱۴۶ مورد مجوز آموزشگاه برای توانمندسازی نیروی انسانی صادر و تمدید شد

مهارت‌آموزی راهکار اشتغال در سیستان و بلوچستان/ امیدآفرینی از شاخصه‌های جهاد تبیین است

۶۲ هزار نفر در فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان مهارت آموختند

صنعت ساختمان پرمتقاضی‌ترین رشته مهارتی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

وی خاطرنشان کرد: حوزه صنعت ساختمان و مشاغل مرتبط با این صنعت، بویژه تاسیسات فنی و حوزه‌های تخصصی خودرو بیشترین تقاضای رشته‌های مرتبط با مهارت افزایی را در سیستان و بلوچستان دارند چرا که این صنعت رونق بیشتری دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تمایل بیشتر بانوان این استان را به شرکت در حوزه صنایع دستی، هنری و حوزه طراحی و دوخت عنوان کرد و گفت: این سازمان با شناخت و مطالعه بازار تلاش می‌کند تا بانوان را به سمت بازارهای جدیدتر سوق دهد.

مدرک‌گرایی و مشاغل کاذب قاچاق سوخت ۲ رقیب مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان هستند

وی با بیان اینکه مدرک‌گرایی و مشاغل کاذب قاچاق سوخت ۲ رقیب مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان هستند، اظهار کرد: کسب دانش در دانشگاه باید توام با مهارت باشد و نباید از مهارت آموزی غافل شویم و نگاه مدرک گرایی باید زدوده شود.

شهریاری؛ جذابیت مشاغل کاذب و ناپایدار مرتبط با مرز، سوختبری، قاچاق و کسب درآمدهای یک شبه برای جوانان و نوجوانان را علت عدم تمایل و اشتیاق آن‌ها برای افزایش اشتغال پایدار و کم خطر دانست.

وی افزود: برای ارائه آموزش‌های مهارتی به افرادیکه در روستاها و مناطق دوردست زندگی می‌کنند و امکان دسترسی به امکانات آموزشی مهارتی را ندارند، در شهرستان‌های که قطب و قدیمی‌تر محسوب می‌شوند امکانات اقامتی را فراهم کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار